středa 29. února 2012

Bisexualita, fenomén nebo fakt?

Je to už pár let, co jsem na bisexualitu narazila poprvé.
 Bylo to ve článku, který vyvracel její existenci. Psal ho nějaký sexuolog. Bylo tam řečeno, že jste buď hetero, homo a pokud to tak jasně necítíte, tak byste se měl nad sebou zamyslet, protože jste pouze zmatená existence. Už tenkrát mě to urazilo.
Opravdu je pouze škatulky "na holky", "na kluky" a zbytek už je špatně?

I když jsem tohle téma nahodila ve společnosti středoškoláků, tak jsem se dozvěděla, že je bisexuál prostě ten, který neví co by a je mu jedno s kým spí. A zase to byl jen sex. To jako opravdu vidí jen fyzický vztah? Jen ten se jim jeví jako důležitý?
Tak to asi ještě nepochopili, o co v takovém vztahu jde.

Bisexualita znamená, že je člověk přitahován jak osobami stejného, tak opačného pohlaví. Bez ohledu na to s nimi dokáže navázat plnohodnotný vztah.
Takže to, že se vyspí s kamarádkou z holky nedělá lesbu a to, že se kluk líbá s kamarádem z něj nedělá gaye. Ba ani bisexuála.
 Tohle je jen bisexuální chování, které částečně patří k dospívání a částečně se tak projevuje nějaká nová "cool" vlna. (Které nerozumím a rozumět jí zřejmě nikdy nebudu. Co je zajímavého na tom, že se dva kluci vyfotí při líbání, i když mají holky?)

Podle mě bisexualita existuje.
Heterosexuál hledá holku nebo kluka.
Bisexuál hledá osobnost.
Bez ohledu na pohlaví.
Proč by na tom mělo vlastně až tak záležet? Nikdo z nás nemůže ovlivnit to, čím se narodil, tak proč by podle toho měl mít nalajnovaný život?

Pokud miluješ, není co řešit, neplatí jen o Kofole.
Ať si říká pan sexuolog cokoliv....

(Vaše názory?)

4 komentáře:

  1. Pro mne je sexualita tak obsáhlý pojem, že se nedá shrnout do jedné věty, ani do jednoho článku. Je to vše hodně složité a individuální. To si musí každý vyřešit se sebou, jakého chce partnera či partnerku a jaká pozice ve vztahu mu vyhovuje. Z žádného článku svou situaci nevyčte. Ono to všechno bohužel není jen o tom "jakého je pohlaví" a "jak si s tím druhým rozumí".

    OdpovědětVymazat
  2. Mně to teď spíš přijde jako ohromný trend. Ale podle mě je bisexualita to, že je ti jedno s kým budeš mít (plnohodnodtný) vztah. Ale stejně si myslím, že k jedné straně se vždycky přikláníš tak trochu víc.

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že už od počátku lidstva byli lidi takříkajíc "na obě pohlaví". Už ve starověkých civilizacích byly běžné jakkékoli vztahy. Jen se to tehdy neřešilo. Pak zase byly období, kdy to bylo tabu a každý spořádaný občan musel žít v hetero stavu a dnes, kdy je jakási uvolněná doba, se nám lidi rozdělili na dvě skupiny. Na ty, kteří v tom vidí cosi "cool" a ti, kterých se to přímo týká.
    Upřímně si myslím, že je to úplně jedno. Mám přátelé, kteří jsou hetero, homo nebo bi (a za dobu našeho přátelství jsem je viděla chodit s jedním i druhým pohlavím) a na jejich povaze to nikdy nic neměnilo. Takže bi/hetero/homosexualita jsou věci, které u nikoho neřeším. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Uz dlouho jsem s nicim nesouhlasila x3

    OdpovědětVymazat