pátek 3. února 2012

Jak jsem byla Sherlockována?

Pár let zpátky jsem byla "strašlivě" nemocná. Jako správný flákač jsem si vzala ve škole dovolenou a zůstala v domácí péči.
Ráno jsem si vstala, kdy jsem chtěla, a tak nějak ze zvyku sedla před počítač. Co budu dělat? Ani nevím, jak mě to napadlo, ale vybavila jsem si Psa Baskervillského. Zapátral strýček Google a co nenašel- kompletní Kánon jako e-book. A má "strašlivá" nemoc se čím dál víc protahovala, i když původně jsem měla mít volno jen jeden den. Přece jsem nemohla odejít z domu, dokud to nepřečtu celé! Zamilovala jsem se. Bláznivě jsem hltala každé Watsonovo slovo, každý jeho popis. Všechno. Skoro jsem obrečela poslední stránku, a to nejen kvůli tomu, že jsem opět musela do školy. Chtěla jsem víc a víc. Závislost začala.


Díky nějaké šťastné náhodě mi padly pod ruku všechny díly s Jeremym Brettem. Jeho podání Holmese úplně odpovídalo mým představám o něm. Důstojný, rozervaný, hluboký a neskutečně inteligentní. Škoda, že nás pan Brett musel opustit tak brzo.
Mnozí lidé, ale říkají, že jsou tyhle série nudné. Ano, nedočkáte se tam divokých přestřelek a honiček ve stylu Kobry 11, ale divíte se? Jsme v 19. století!
(Při opravě počítače jsem přišla o všechny díly a skoro mě to zabilo X_X)


Film, který vtrhl hned po chvíli do kin se mi líbil. Ale pouze poprvé. Pokaždé, když jsem ho viděla znovu, tak jsem si všímala větších a větších nedostatků. A nakonec u mě úplně pohořel. Odehrává se v sherlockovské době, ale neustále tam vidím pokusy o to diváka zaujmout přehnanými triky. Navíc hlavní představitel mi vůbec neodpovídá představě Holmese. Ale to už je spíš můj osobní problém. Velké plus má film za kameru a za hudbu.
(Z dvojky jsem se vrátila znechucená, nelíbila se mi ani napoprvé.)


Minulý rok jsem se vydala s nejlepším přítelem do Anglie. Jistě, chtěla jsem vidět Big Ben, Westminster a podobné památky. Ale hlavním cílem byla Baker street- TA ulice. Byla to poslední zastávka, poslední den před cestou domů. Otevírali až pozdě a museli jsme spěchat, ale stejně to byl neskutečný zážitek. Byla jsem unešena jako snad nikdy. Měla jsem nutkání na všechno si šahat, z čehož nebyli průvodci nijak extrémně nadšení. Mě to ale bylo jedno. Chtěla jsem zavřít oči a po otevření sedět v křesle jako Watson a poslouchat Holmesovi dedukce. To místo má takovou atmosféru, že této myšlence, té krásné přestavě aspoň na pár vteřin uvěříte. Byl to asi nejsilnější moment z celé Anglie.



Nesmím samozřejmě zapomenout na sérii od BBC.
Je to dokonalost sama.
Tvůrci sice Sherlocka převedli do moderní doby a Watsonovi místo jeho zápisníku darovali notebook, ale nezměnili obsah. Neudělali z toho utra super cool akční podívanou, za což jsem jim neskutečně vděčná.
Herecké výkony mají u mě asi milion hvězdiček a stejně jako miliony dalších očekávám třetí sérii.

11 komentářů:

  1. O,O Juuuu Jak Já před měsícem koukala na Historychanl a tam byl o S.H dokument...
    XD Divné dělat dokumen o fiktivní bytosti ale fak se mi to moc líbilo... Rozebírat osobu z knih bylo nesmítně zajímavé.
    Vlasně to byl docela depresivní muž ponořenej v dogách XDD LoL

    OdpovědětVymazat
  2. Proč jsem ten dokument neviděla? :-(
    Já mám Holmese ráda právě kvůli té jeho hloubce, možná až rozervanosti a smutku. A přitom jsou to tak krásné knihy. Watson je tak skvělý vypravěč! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo a to ty knihy vůbec nemusel.. Docela jsem koukala, fak to bral jako vedlejšák...XD Policejní povídky tomu udajně říkal 8-D

    Hodně lídí vídí SH jako geniálního Detektiva ale pravda je taková, že nekoukaj mezi řádky.. Dekatentní závyslák,neštastnej, nedoceněnej *takovej rocker XDDD* Bez kolegi Dr Watson by byl uplně mimo... Podle mého každá pokřivéná geniální existence vis. SH...musí mít oduševělého trochu zmateného a moudrého přítele z vidinou světového míru..
    Tedy já miluji knihu dr Jekyll and mr Hyde ...která mi trochu trochu připomíná SH..
    Moc se mi líbí ta doba a musím se přiznat že už dlouho uvažuji o tom že bych si chtěla v podobném starém anglickém sylu ušít dr jekyll mr hyde nebo SH lolitu.. nebo prostě něco v tom smyslu.. dokonce jsem našla super látku na SH šaty..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy jsem chtěla říci že u Dr. J. a Mr. H. se mi líbí Mary Reilly

      Vymazat
  4. (Představila si Holmese valit na kytaru a válela se po zemi).
    Ano, Doyle to neměl rád, chtěl se ho zbavit, ale čtenáři ho nutili psát dál a dál. Ale že to tak nevypadá :D

    Já vždycky tvrdím, že Holmes by bez Watsona buď spáchal sebevraždu nebo by se dal na špatnou stranu a byl by z něj druhý Moriarty (a pak by zase spáchal sebevraždu). Mnozí Watsona velice podceňují, ale on je stejně důležitý jako Holmes.
    O Jekyllovi mi teď vyprávěla kamarádka. Myslím, že to zařadím na program :-).

    Já mám taky teď parádní látku na Holmesovské šaty, ale narozdíl od tebe nemám tu zkušenost, takže to bude výzva. Když to vyjde, budou mít "premiéru" na Animefestu. XD
    A na ty tvoje jsem strašně zvědavá (čím víc Sherlockovaných lolitek, tím líp :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. XDDD Nééé Holmes s mikrofonem a rocková balada z jeho úst
      *to by byl asi metal XDD*

      Moriarty je vlasně Holmes ale naruby.. Mori. má pešek nanašel pochopení a uznání XDD Hmmm což mi připomíná že bych se na post jeho spřízněné duše klidně hlásila <3 třeba bych ho trochu donutila dělat něco užitečného *kupovat mi brend*

      S SH. Lolitou to byla náhoda uviděla jsem tu látku a první ce se mi vybavilo byl anglický lord typu SH ale až na tvém blogu jsem zjistila koho že mi ta látka připomíná! <3 Moc se těším až na tu látku budu mít penízky..!
      Já myslím že šiješ moc dobře viděla jsem od tebe spodničku, Kůzlátko mi jí ukázalo *děsně se mi líbil ten lososovej tyl! fak užasnej..chci z něj ŠATY!* HMM NO na AF. nejedu ale můžem udělat nikdy takovej Anglický sraz.. *dát si Téé o Páté*

      Vymazat
  5. Anasis, jak já bych ráda s tebou zašla na čaj. Ale mám takové zlé tušení, že to mám přes celou republiku :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je asi jisté... já se mohu dolpácat max na sraz v okruhu 100km .. Jsem z Mostu

      Vymazat
  6. Jsme od sebe asi 450 km! :-( Ale párkrát za rok se dostanu do Práglu ....

    OdpovědětVymazat
  7. Páni, docela mě to nabudilo, abych si taky přečetla knihy :)) Myslela jsem, že je to jen detektivka, ale je pravda, že to není JEN detektivka, hlavně, když jsem viděla ten novodobý seriál, si to nemůžu přece myslet! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Na Bretta nikdo nemá.
    Benedict se mi hrozně líbí. Tak jeho kočičí mrštnost, hlas a vůbec osobnost, moderní a přitom nepřemodernizovaná Sherlockova podoba...super.
    Ale... Už to není TEN Sherlock.

    OdpovědětVymazat