neděle 11. března 2012

Co mi dala lolita?

1. Smíření se sebou (aspoň částečné)
 Nikdy jsem se necítila jako holka. Nechtěla jsem se hezky oblíkat, chtěla jsem jen lítat po venku a stavět bunkry. V dospívání jsem začala "bytí holkou" přímo nenávidět. Záviděla jsem klukům a neměla ani jedinou přítelkyni. Jen to ženské myšlení mě vytáčelo do běla a probírání nejnovějšího make-upu v nějakých desíti letech mi přišlo dost mimo. Vzdalovala jsem se od světů šminků k chlapeckým radovánkám. A každý mě spíš bral jako kluka, jako kámoše, i když jsem měla vlasy až pod zadek.
Veškeré vztahy ztroskotaly na tom, že jsem moc chlap. Že se sebou nejsem smířená.
 A pak jsem našla lolitu. Něco naprosto nemyslitelného. Krajky, sukně, doplňky. Líbilo se mi to. Přitom to bylo tolik ženské! Byl to experiment, ale hned jak jsem na sobě měla své první hanmade šaty, tak jsem věděla, že to je ta správná cesta.
Můj kamarád sice říká, že klamu tělem "pod tou slupkou nejelegantnější dámy se skrývá racionálně myslící sociopat", ale já vím, že jen když mám na sobě lolitu, tak jsem ráda, že jsem žena. Aspoň na chvíli.
Že na sobě mohu mít tak krásné šaty a dělat svět barevnějším.

2. Sebevědomí
Když jsem byla mladší, byl pro mě jakýkoli kontakt s cizím člověkem velice nepříjemný. K lolitě ale patří balíčky na poště, nakupování látek a seznamování na srazech. Můj strach byl překonán nadbytkem podnětů a nyní už mi vůbec nevadí mluvení s cizími lidmi.Vlastně se celkem ráda seznamuji s lidmi s podobnými zájmy a mám více kamarádů.
Jako každé lolitě se mi čas od času stane, že někdo netaktně čumí na mé oblečení, že někdo má blbé poznámky nebo se nevhodně vyptává, ale i na to jsem si taky zvykla. Neřeším to a rozhodně mi to neubližuje. Snažím se do těch lidí vcítit a říkám si, že to musí být prostě zvláštní potkat na předžínované ulici někoho v krajkách. Před pár lety bych se určitě taky divila (ale nečuměla, umím si prohlížet lidi nenápadně :D).

3. Bloomers
Díky lolitě jsem objevila bloomers, nejoblíbenější kousek loli oblečení. Ze začátku se mi zdály divné a směšné, ale po prvních bílých jsem hned objednávala černé, pak koupila krémové. Nejen, že člověku nefouká na zadek a zakryje spodní prádlo před nechtěnými obdivovateli, ale taky pořádně zahřeje, když je venku -20 a nenechá mi punčochy spadnout až ke kolenům. Navíc krajka na nohavičkách s některými muži dělá divy :D.


4. Experiment
Díky lolitě jsem se naučila kombinovat nekombinovatelné tak, aby to vypadalo, že to tak má být. Dříve byly i dvě barvy problém, teď si ráda pohraju se vzory nebo odstíny. Ovšem jsem posednutá sladěností, takže pokud vycházím z domu, tak mé oblečení musí mít řád.

5. Šití
Jsem od přírody "levá" a všechny domácí nebo oprávářské práce jsou pro mě malá maturita, Vždycky jsem chtěla ale strašně moc umět šít. A tak jsem s tím začla. Ze začátku jsem si myslela, že to vzdám, protože moje nadání je asi v mínusu, ale časem jsem chytla trošku cvik. Teď už umím šít rovně (největší problém). Šití je pro mě veliký relax, protože nemusím myslet svým obvyklým způsobem.

6. Šetření (a nakupování)
Nikdy před lolitou jsem nic tak drahého nechtěla. Stačilo prostě říci mamince, že potřebuji nové triko a bylo mi koupeno (protože to staré mělo díru po zápasem se stromem). Lolita se ale pohybuje v jiných cenových relacích a tak mám stejně jako většina jedinou možnost- samosponzoring.

7. Váha
Do lolity jsem vstoupila s naprosto ne-loli mírami. Jakákoli sukně na internetu mi byla malá (a krátká). Nebyla jsem se sebou spokojená a necítila jsem se na to, abych lezla do lolity. Rozhodla jsem se to změnit.  I lolita mi pomohla k tomu, abych shodila na zdravou váhu a cítila se ve svém těle lépe.

8. Čaj
O čaji už jsem psala, ale čajovny jsem vynechala. Jsou to pro mě nejpříjemnější místa. Nekoukají tam na člověka nako na vetřelce a příživníka, když hodinu sedí nad čajem. Většinou je tam moc milá obsluha, které není vůbec divné, že jí v salónku sedí pět obživlých panenek a bez keců a hloupých pohledů podává ten skvěle připravený čaj.

9. Pozitivní pohled na věc
Jako vedlejší účinek u lolity se často objevuje celková chuť do života. Pozitivnost. Když na sobě mám krásné šaty, tak se cítím hezky a všechno kolem mě je takové příjemnější. Zastaví mi auto na přechodě a každá maličkost mi vykouzlí úsměv na rtech.

 10. Noví lidé
Díky lolitě jsem za ty čtyři roky poznala skvělé lidi, na které se neustále těším, protože je vídám jenom na srazech. Už nás dávno nespojuje jenom móda, ale je to pevné přátelství.


4 komentáře:

  1. Podle mě si měla vždycky dobrou váhu, ale je fakt, že záleží hlavně na tvém pocitu.
    A v lolitě vypadáš úžasně, máš takový specifický elegantní styl.
    A doufám, že se řadím mezi ty "skvělé lidi" a jestli ne ... tak se tam stejně vetřu :DDD, protože se na vás vždycky taky mega těším (jediný důvod, proč ještě chodím na srazy).

    OdpovědětVymazat
  2. <3
    Škoda že jsme od seba 450km

    OdpovědětVymazat
  3. S mnohými věcmi souhlasím. ^^ Hlavně s čajovnou a s tím přátelstvím. :) Sice jsme se potkaly na srazech s rozmezím 2 let (!!! XD), ale jsem ráda aspoň za to. ^^ Jsi fajn holka. ^^

    OdpovědětVymazat
  4. Skvěle vypsané body, nelze než souhlasit - taky to mnoha ohledech mám zrovna tak. Ono to sice může být "jen oblečení" ale díky tomuto oblečení, které je krásné a jiné, člověk získá mnoho zkušeností i jen tak prostě do života... krásně jsi to vypsala!

    OdpovědětVymazat