úterý 20. března 2012

Na čem si ráda pochutnám

 Nejsem žádný labužník a v jídle se moc nevyžívám. Vydržím dlouho o hladu (za to nedokážu být půl hodiny bez vody). Pokud vím, že jídlo není dobré (školní jídelna), tak si ho radši odpustím. Za to když si uvařím sama, nebo vaří mamka, tak se klidně přejím a pak se válím po bytě.
Nerada jím venku v neznámých restauracích, protože v ně prostě nemám důvěru. Pokud musím, tak jdu do čínské restaurace, protože mám pocit, že na tom jde zkazit nejméně věcí (ale jedla jsem i pěkně hnusnou čínu).

Následující žebříček není pořadník, ale pouze seznam. Moje chutě se hodně mění. Když jsem byla malická, tak jsem milovala zelí s knedlíkem. To už na seznamu nenajdete.
Poslední dobou jím docela zdravě, takže si moc nepotrpím na řízoně, fastfood nebo uzeniny.
Radši si dám sojové maso :D

1. Rizoto - Jak už jsem kdysi říkala, já miluji rýži! Čím víc, tím líp! Rizoto je pro mě naprosto ideální pokrm. Posypu ho pořádně sýrem, ukráju si k němu kyselou okurku a jsem nejspokojenější. Sama ho ale uvařit stále neumím, vždycky ho buď rozvařím nebo připeču. Chce to ještě cvik :D

2. Zapékané brambory - Parádní jídlo, které můžete zapomenout v troubě, nechat ho tři hodiny péct a nic se tomu nestane (možná dostane ještě famóznější chuť XD). Ideální pro sklerotiky jako jsem já! Nasypu do něj vždycky tunu hrášku a pak ho nechám na pospas troubě. Občas ho vypnu dříve, než mi začne "sublimovat".

3. Sushi - Sushi jsem měla poprvé asi rok nebo dva zpět a hned jsem mu naprosto propadla. Snažila jsem se ho dělat doma, ale mám jaksik divnou řasu, tak mi to nešlo. Vždy, když jedu do Brna, tak si ho musím dát. Nedávno jsem se dozvěděla, že sushi prý bude i v Avionu v Ostravě. Mám z toho strašnou radost, tak doufám, že je to pravda :D

4. Koprovka - Je to zelené a je to mňamózní! Jen jsem ještě nepochopila, jak může někdo jíst koprovku s knedlíkem :D. Nějak mi to nejde do hlavy. Já beru zásadně brambory a vajíčko. Nejlepší na koprovce je to, že je rychle hotová. Nejhorší to, že se poslední dobou kopr ve sklince strašně blbě shání. A když koupíme ten živý, tak jsme z toho úplně na kaši. Ono to tak voní-smrdí, že je člověk za chvíli strašně sjetej :D Nevěříte, věřte! (Zkuste si to! XD)

5. Čína - Mám asi milion jedna způsobů, jak udělat čínu. Nejradši kombinuji cibuli, hrášek, mrkev a ananas. Ale ráda přihodím i bambusové výhonky, fazolové lusky nebo čínské zelí. Nikdy nezapomenu přidat pořádnou dávku kari a chilli. Mám několik druhů pálivých omáček a ta, co jsem kupovala poslední je totální kyselina. Ta hoří i přes obal! Zbožňuji ji! *_*

6. Chilli con carne - Ani nevím, kde jsem na tohle jídlo narazila. Je to mleté maso s fazolemi v rajčatové omáčce s neskutečným množstvím chilli omáčky s rýží. Moje sestra fazole nejí a mamka si zase stěžuje na moji plechovou hubu a tak je tohle jídlo jen vyjmečně - když sestra není doma a mamka si uvaří něco jiného. Je hrozně divné vyvařovat jen pro sebe, ale aspoň se nemusím omezovat v počtu papriček XD

7. Mexická "hořlavá" polévka - Tuhle polévku jsem měla poprvé ve Vaňkovce a byla jsem unešená. Fazole a chilli, to je moje. Tak jsem přijela domů a začal experiment, kdy jsem vařila podle chuti a snažila se odhadnout, co v tom asi bylo. Nakonec to dopadlo více než skvěle. Sice to vždycky skoro rozežere hrnec, ale to nevadí. Jen jednou mamka důrazně nevarovala hosty, že jsem vařila já a dala jim moji osobní polévku. Nebyla jsem doma a tak jsem tomu nemohla zabránit. No měla jsem je skoro oba na svědomí XD. Brečeli, kašlali, smrkali a nadávali. Chlapi hasili "oheň" i druhý den :D (A já byla fakt naštvaná, protože mi bez zeptání sežrali moji vzácnou polívku!)

8. Polévka "co dům dal" - Je to vlastně obyčejná zeleninová polévka, do které se naháže všechna zelenina, co se doma najde. Nejlepší je i s hřiby. To pak tak nádherně voní a ještě lépe chutná. Jsem schopná ji jíst i několik dní (při psaní tohoto článku zrovna čekám, než se mi tato polévka dovaří XD)

9. Těstoviny - Je to první jídlo, které jsem uměla udělat sama a pořád ho dělám asi nejčastěji. Je to rychlé a člověk se toho nají. Většinou je dělám s kečupovo-zeleninovou omáčkou a mletým masem. Pokud se mi nechce dělat s omáčkou, tak si udělám jen lehký salát. Nejradši mám těstoviny s dírou, protože z nich stříká omáčka a já můžu všechno v okolí zašpinit XD (ne, prostě mi jen více chutnají, když jsou "nasáklé")

10. Kuskus - Nejlepší kuskus dělají v čajovnách. V Olomoucké dělají skvělý kukus se zeleninou a sýrem a v Přerovské zase sladký kuskus se sušeným i živým ovocem. Zdaleka nejlepší kuskus jsem ale měla v "polní" čajovně na festovalu Keltská noc. Byly v něm fazole (ano, posedlost XD), hrášek (taky posedlost), kukuřice a sýr. Moře sýru.
Doma si dělám kuskus s brusinkami, švestkami a plátky jablíčka posypaného skořicí, nebo jako na Keltské se zeleninou. Už se těším na léto.

To pojedu jenom na kuskusu, zelenině, ovoci a vodě :D

Tak co drazí, udělala jsem vám chutě?
Co vaše top 5 jídel?

4 komentáře:

  1. Páni mě by zase doteď nenapadla kombinace koprovky s bramborama a vajíčkem :D
    Ona se u nás koprovka obecně moc nedělá, ale je to pro mě překvapivé info. Asi je to o zvyku XD. Díky zvyku mi ani ten kopr nesmrdí. Je to tím že jsem mezi ním odjakživa, protože ho vždycky bylo na poli za domem dost. Je to stejné jako s benzínem. Někdo ten pach nenávidí, já to mám za vůni dětství, kdy taťka spravoval auta.

    Chilli con carne mám ráda taky, ale poslední dobou ho už nejím. Naši to doma dělat nechtějí, protože chilli nemají rádi, takže mi to mamka koupila občas jako hotové. Ale začali z toho potom dělat děsný sajrajt, tak se toho už radši ani nedotýkám.
    Aspoň že česnek mi nechají. Pocházím z naprosto česnekuvzdorného prostředí, tak to nikomu nevadí když je cítit. Jen Helius se trochu divil když mě viděl ho okusovat jen tak XD

    OdpovědětVymazat
  2. První člověk v mém životě, který také jí koprovku jedině s vajíčkem a bramborami! Nevěřím vlastním očím! :D Každý na mě vždy kouká jako na blázna (kromě babičky, která mě to takhle naučila jíst).
    A co se týče kuskusu, taky jsem jej objevila v čajovně (a shodou okolností byl s fazolkami - do teď má nejoblíbenější a nejjednodušší kombinace :D) avšak s ovocem mě ještě nikdy nenapadl, to hned zkusím, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  3. NENÁVIDÍM RIZOTOOOOO *konec haterského záchvatu*
    Hej nic z toho co jíš nejím :D Krom těch těstovit, no co ... aspoň se neporvem o jídlo :D

    OdpovědětVymazat
  4. Rizotooooo je nejlepší XD!!! moje mamka ho udělat vůbec neumí, ve škole mají skvělé, ale to je jedna z výjimek toho dobrého co tam dělají,, proto tam nechodím XD ale nejlepší rizoto dělá zaručeně babička mojí spolužačky XD ♥ jinak sushi... poprvé na tom sraze v Brně, teď ho můžu jíst pořád, ale je málo příležitostí :/ a jinak... pálivá jídla jsou skvělá, ale moje pusa je nesnese takže jen dokážu mlsně koukat a slintat XDD

    OdpovědětVymazat