středa 14. března 2012

Víš, co čteš?

To, že Sherlocka Holmese umím citovat, jako někteří citují Bibli, to všichni víme. Co ale čtu, když "nepomáhám" drahému Watsonovi s řešením zapeklitých případů jeho geniálního přítele?


1. Něco s historickým nádechem
Pro ukázku jsem vybrala Madam du Barry
Mé nejoblíbenějnější "historické" knihy jsou o 18.-19. století z Francie nebo Anglie.Mám ráda atmosféru této doby, ale nikdy bych v ních nechtěla žít. Maximálně se do ní podívat jako neviditelný cestovatel v čase. (To jak zacházeli s ženami je brrrrrr!).

2. Tak trochu fantazie
Nemám ráda sci-fi a fantasy taky zvládám jenom po malých dávkách. Knížka Stravaganza mě ale okouzlila a mám kvůli ní nesnesitelnou touhu jet do Benátek na karneval. Téměř celý děj se totiž odehrává v jednom smyšleném světě za karnevalu.


3. Upírské ságy?
Přečetla jsem celou Twilight ságu, abych mohla říci, že se mi nelíbí. A všechny knížky, které přišly po Stmívání ve mě budí jisté podezření o přiživování se na slávě třpytivého upíra. Mnohem dřív jsem za velmi levný peníz koupila Modrou krev. Upíři jsou tam přesně takoví, jaké si je představuji. Elegantní, vychovaní a aristokratičtí (hajzlové). Navíc se to odehrává na jižní Moravě. Domácí prostředí prostě dělá dojem :D.


4. Nebezpečné známosti
Tato kniha by se dala zařadit do první kategorie, ale je pro mě natolik výjimečná, že musí mít své vlastní číslo. Často jsem byla přirovnávám k Markýze de Merteuil, tak jsem si knihu musela přečíst. A dobře jsem udělala.
Všichni totiž vidí markýzu jako mrchu, já ji vidím jako ženu, která se měla narodit o pár století později. Stačí jen kouknout trochu hlouběji než na její "intriky". One se chudák jen narodila dříve, než bylo ženám dovoleno myslet.

5. "Sranda musi byt!"
Když se chci zasmát, tak sáhnu po příbězích z Ostravy. Tohle město je mi blízké, protože se už od mala stýkám s takovou klasickou ostravskou rodinkou. Nemám problém rozumět nářečí, takže se můžu jen smát vtipným zážitkům Ostravaka.


6. Shakespeare
Musím se stydět, že tu mám jako ukázku Shakespeara mangu. Bohužel jsem musela vrátit jeho hry a své vlastní jsem si zatím neopatřila. Mou největší srdcovkou je Hamlet. (Možná i kvůli muzikálu Janka Ledeckého).

A co čtete vy (kromě mě? :D)

4 komentáře:

  1. Nebezpečné známosti jsou skvělá knížka. Jinak já teď čtu hlavně povinnou literaturu, což znamená česká literatura 2. pol. 20. st. A až tak moc si nestěžuju, nesedlo mi sice všechno ale objevuju i velmi zajímavý autory jako Michala Ajvaze.
    A než jsem se upsala ke studiu literatury, tak jsem četla snad všechny žánry kromě červené knihovny :D
    A děkuju za typ na Modrou krev, v poslední době se bojím číst cokoliv o upírech kvůli vlivu Stmívání.

    OdpovědětVymazat
  2. Hamleta jsem sehnala v Levných knihách za asi 50 korun, ale nejraději mám stejně Macbetha (ale hry mám celkově raději na prknech :) ). Co se týče současných autorů, všichni mí přátelé čtou Pratchetta, já se zatím dostala ke dvoum kouskům, ale na prázdniny si plánuju přečíst jich co nejvíc, ať jsem v obraze když mí kamarádi vtipkují :D. Ovšem čím nepohrdnu nikdy je můj nejoblíbenější E. A. Poe. K vánocům jsem dostala soubor povídek, které nejsou v té klasické Jáma a Kyvadlo sbírce a už se nemůžu dočkat až budu mít čas si je přečíst.
    A ty Nebezpečné známosti mám taky na reading listu, ovšem kdo ví kdy se k nim dostanu :(

    OdpovědětVymazat
  3. Já čtu téměř cokoli :-) Kromě scifi, tedy, to není můj šálek kávy. Mám ráda historické romány, poslední dobou začínám ve svých 22 letech dohánět klasiku, na kterou se dosud kašlala, protože mi přišla nestravitelná a taky jsem se zamilovala do thrillerů a detektivek, hlavně těch severských, Millenium jsem měla přečtený celý snad za týden... Ale přiznávám, že Sherlocka jsem nečetla. Budu muset. Kdyby tě zajímaly podrobnosti, mám u sebe článek o knížkách,na které se letos chystám :-)

    OdpovědětVymazat
  4. :D Upíři z Moravy, super. Sci-fi teda miluju, nemám moc ráda fantasy, které se vymyká dalekosáhle realitě (ani, když je to realita, ale metaforická). Jinak jsem většinu nečetla, takže dobré tipy ;)

    OdpovědětVymazat