pátek 6. dubna 2012

Když se národnost stane "módou"

V této době je více než obvyklé, že se mladí lidé nepovažují za Čechy, prohlašují, že se odsud odstěhují a vlastně na našem státě nenechají nit suchou.
Klidně by měli za prezidenta někoho, kdo neumí česky (domyslete si kdo z našich politiků neumí pořádně česky) a vůbec by jim to nevadilo. Vlastně by to považovali za klad. Vždyť čeština je tak na nic jazyk. Ano, jsme malí, ano s tímto jazykem se domluvíme jen na Slovensku, v Bulharsku a s obtížemi v Rusku. Jo, to jsou vlastně podle vás ty méněpotřebné státy, protože všechno cool je na západě.
Na západě nikdy neměli komunismus, není se čemu divit, že mají ekonomiku jinde.

Ale udělaly tyhle "světové" děti se "světovými" názory něco pro náš stát? Samozřejmě, že ne. Mají jen blbé kecy a žerou, jak už to u puberťáků prostě chodí.

Já se odstěhuju do Anglie a nikdo mě tady už v životě neuvidí.
Docela častá myšlenka a já jí beru, pokud to člověk myslí ze srdce vážně. Chápu, že to tam někoho prostě táhne, je to krásná země. Ale musí pro to něco dělat. Makat na své angličtině a na nějaké odbornosti, aby tam vůbec člověk k něčemu byl. Vědět něco o anglické historii i aktuální situaci. Ale mnozí si představují Anglii jako Zemi Nezemi, Říši Divů nebo Ráj. I Anglie má své problémy, jen je nevidíme, protože v ní nežijeme. Za to naše politická situace je před námi každý den. V televizi, novinách, na internetu....
Dáme si kvíz pro "útěkáře":
Jak se jmenuje premiér anglické vlády?
K jaké straně patří?
Pokud neumíte odpovědět, nejen, že jste zabednění, ale také hloupí, protože svoje vysněné stěhování prostě nemůžete myslet vážně.

Nic tu není, všichni jsou tu hloupí
Hlavně, že vy jste tak strašlivě chytří a děláte pro svět samé užitečné věci.
Máme tady prakticky nejvíce historických památek. Nic takového v Americe s její krátkou historií nenajdete. Místy nám tu ještě zbyla krásná příroda a těch míst není zrovna málo.
A ohledně hlouposti říkám pouze COŽE?! V televizi člověk neustále slyší o šikovných českých chirurzích, kteří dělají na těch celoplastikách obličeje, na internetu čte o tom, že se snaží někde v ústavu přijít na lék proti rakovině nebo AIDS. Jenže to drazí teenageři nečtou, protože ovládají jenom facebook a podobné "nadpozemsky důležité věci".
A pokud měří inteligenci mezi stejně ethanolem ovlivněnými mozky, tak se nedivím, že mají tak zcestné výsledky.

Buzerují mě tady za oblečení
Tohle se spíš týká komunity než civilního obyvatelstva.
Můj bože! Podívaly jste se někdy do zrcadla? Možná vám to sluší, ale vždycky budete na ulici vypadat divně. Že se na vás otáčejí? Kdybych to neznala, tak bych se taky otočila! Není zvykem potkávat obživlé porcelánové panenky. Že mají kecy? A na co lidi kecy nemají? Všude se najde nějaký kretén, který si na vás bude chtít nahonit ego. Bez ohledu na státní příslušnost.
Ve velkém městě se možná ztratíte v davu lépe než v malé vesničce na Moravě. Mám pro vás ale jednu cennou radu:
"Nemáte-li koule na reakce, tak to prostě nenoste."

České holky
Trošičku méně seriózní téma, ale když už píšu, tak komleptně. Byla jsem v sedmi různých státech, i na východ i na západ.
Češky se možná neoblíkají nejlépe, ale dneska si nebudu hrát na módní policii. Rozhodně mi ale přišly nejhezčí. Když jsem chodila na ulici ve Francii, tak jsem obdivovala ten francouzský šarm, ale když jsem si od ženy odečetla líčení a drahé oblečení, tak nezbylo nic. V letoviscích u moře mají holky na sobě tak málo oblečení, že už není co odčítat, ale stejně se tam najde jen pár zajímavých typů.
Za to jen při cestě do školy potkám každý den mnoho zajímavých a krásných žen různého věku.
Tenhle závěr je samozřejmě dost subjektivní, ale snad mi to odpustíte.

Možná mě jednou vítr odvane někam do zahraničí. Možná tam třeba zůstanu pár let. To ale nezmění nic na tom, že jsem se narodila jako Češka.......
...... a jako Češka taky umřu.

7 komentářů:

  1. Víceméně souhlasím, Spousta lidí v mým okolí říká, jak v zahraničí by to bylo lepší apod. Ale myslím, že o tolik lepší by to nebylo. Světová ekonomika má problémy a o věcech, co se dějí za hranicemi prakticky nevíme. U nás ve zprávách taky každý den nedávají, jaké reformy jsou na západě...
    A osobně je můj argument, když se vám tady něco nelíbí, tak tu zůstaňte a zkuste to změnit.

    OdpovědětVymazat
  2. Sice nemám v plánu se stěhovat do zahraničí (spíše se možná jednou podívám někam dál, ale jen na dovolenou - holt doma je doma XD), ale i mě na tomhle státě vadí jedna věc. Ano, máme sice místy krásnou přírodu, máme sice hezké památky, ale co nemáme je tak říkajíc, co do huby dát. Politici si z nás dělají idioty (a český národ se samozřejmně nechá) a díky jim už dva roky marně sháním lepší práci (a podle všeho mi hrozí, že díky našim zákonodárcům přijdu brzy i o ni). Sice jsem z pubertálních let už vyrostla, tudíž se mě článek více méně netýká, ale pokud bych někdy chtěla odsud utéct, tak jen kvůli tomu, že nehodlám bydlet ve státě, kde politikům nevadí, že někteří kvůli nim mají kur.vsky hluboko do kapsy a občas se kvůli tomu pohybují na hranici přežití!
    Dokud někdo nesundá naši stávající vládu z jejich postů, nebude tu líp a všeci kvapem pofičí jinam aneb jak to bylo v té pohádce "Byl jednou jeden král", kde zákonodárci ruplo v hlavě a jeho lid mu začala migrovat do ciziny. A to tady šlo prosím jenom o tu sůl. (nám jde o jídlo celkově)

    PS: promiň, že jsem se tu tak rozjela, ale není radno v sobě některé věci dusit.

    OdpovědětVymazat
  3. Jako člověka pracujícího tě chápu, vidíš realitu a ne Wonderland.
    Myslím, že ta změna vlády je na nás - naší generaci.
    Koukala jsem na Iron Lady a odnesla jsem si jednu citaci (nebrat doslova): "Chceš- li změnit stranu - veď ji, chceš-li změnit zemi - veď ji."
    Cítím tu zodpovědnost za budoucnost.

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel, takových co by jsme "do toho šli" je nás málo. A to je smutné.

    OdpovědětVymazat
  5. *následuje pravděpodobně dlouhý komentář, pozor*

    Mluvíš mi z duše. Vídám to na svých vrstevnících stále častěji, jen protáčím oči když na mě někdo (kdo navíc ani neumí pořádně ani jeden jazyk) vyrukuje s "já v česku teda stoprocentně nezůstanu, taková prdel světa" ... teď na výletě do NY jsem byla svědkem toho, jak spolužačky s vážnou tváří plánují, jak tam budou žít. Bitch please. Když řeknu, po škole chci zůstat v ČR, všichni na mě koukají jak na blázna (zvlášť když lítám všude možně po světě a příští rok budu žít v Kanadě :'D) Když jim vysvětlím, že chci být chemik a vědu obecně máme jednu z nejlepších na světě, jsem blázen. Naše země, naše vláda, naše postoje "malého čecháčka" jsou mi občas k smíchu, ale jetli všichni "foreigners inside" utečou, kdo tu zbyde, aby to dal do pořádku? Stejně jako ty, cítím se za náš být zodpovědná.
    (jo, a jsem zahanbena, útěkářským testem jsem neprošla *jde googlit*) :D

    OdpovědětVymazat
  6. Radši se zamysli ty. 1) Nemůžeš je soudit už teď v tomhle věku, když nemaj dodělanou školu, nevědi co bude pak, ale neřikej mi, že tys nikdy nechtěla pryč odsud. :) 2) Je pravda, že jsme malý stát, nemáme žádný význam ve světě a třeba ti, co chtějí ve světě uspět (teď nemyslím typu zpěvák/herec, ale třeba diplomati) a zachránit lidstvo před válkou o ropu nebo něco takovýho. Z česka by to absolutně nešlo. 3) V Americe neni moc památek, ne jen pro jejich krátkou historii, ale pro to, že spoustu těch věcí co tam bylo, zničili kolonizační země. ;)

    Samozřejmě jde o věc názoru. :)

    OdpovědětVymazat
  7. 1. Nikdy nechtěla napořád. Cizí země jsou pro mě výzva a zkušenost, ne domov. V mých očích je sedmnáctiletý člověk téměř dospělý a měl by tudíž uvažovat o tom, co říká.
    2. Komentář o patro výše - například nejlepší věda. Nezachraňují lidsko před válkou, ale snaží se zajistit, abychom neumřeli všichni na nějakou nemoc. A málo kdo to ví, protože se málokdo zajímá.
    3. Myslela jsem opravdu spíše na památky "bílých lidí", ne starých civilizací.
    (Nedávno jsme měli přednášku o Vietnamu od spolužáka, který z Vietnamu pochází. I to s jakou vlasteneckou hrdostí mluvil o své zemi mě inspirovalo k sepsání tohoto)

    OdpovědětVymazat