čtvrtek 10. května 2012

Alergie na rýži

Nikdy mě nelákaly bílé šaty, družičky, svatební dorty a lžičky s dírou. Svatbu jsem viděla jako nějaké zvláštní klišé, skoro jako nějaký starý zvyk, který už nikdo příliš neprovozuje.
Jsem nevěřící, takže pro mě nemá kostel žádnou větší hodnotu než architektonickou, ovšem chápu, že věřící lidé chtějí tento svazek uzavřít před svým Bohem. Ale stejně jsem před kostelem vždycky litovala nalehko oblečenou nevěstu, která bude zavřená v tom strašně chladném místě a místo svatební noci bude spíše potřebovat svatební pomoc od doktora. Brrr.
Svatba na úřadě mi přijde jednodušší, ale lidé nemají ve zvyku dělat prosté svatby. Chtějí všechno velké, pompézní, růžové. Chtějí ukázat, že jsou ti nejlepší, jen aby soused záviděl.
Přijedou tím nejnaleštěnějším autem, pozvou tu nejlepší kapelu, objednají to nejlepší jídlo v nejlepší restauraci. Pozvou nejvíce lidí a nevěsta má ty nejkrásnější nejbělejší a nejprinceznovitější šaty v širokém okolí.
Nevím, vidím to jako zbytečné rozházení peněz za jeden den. Argument proti mně je takový, že člověk se opravdu nežení/nevdává každý den.
Ale co je moc, to je moc.

Pro středoevropanku není, díky bohu, svatba jediným smyslem života. Přijde mi šílené, že bych se měla od malička starat jenom o to, abych měla jednou dobrého ženicha. Kterému bych po svatbě patřila stejně jako jeho velké auto a tučné konto.
Je to ale celá kultura, celý jiný svět, kterému zřejmě nikdy nezvládnu porozumět.

Bohužel má svatba i své kladné stránky, které nejsou úplně malinké, ale stále jsou dost malé pro to, aby spolu lidé žili tzv. na psí knížku (a že jich je dost!).
V dřívějších dobách to bylo něco zvláštního, odsouzeníhodného, ale v našem světě je takových párů čím dál víc. Ale není se co divit.
Rozvést se a pak splácet dluhy manžela, který je bůh ví kde?
Přijít rozvodem o všechno?
Ne, díky. To radši sbalím kufry a vyhodím je na chodbu. A to bez zbytečného papírování.
Mám ráda rychlé řešení.
(Samozřejmě z toho budou stejně problémy, ale aspoň ne s rozvodovými papíry).

Jsem ohledně svateb pesimistická, ale to už tak u holčiček z rozvedených rodin bývá. Nemáme žádný dobrý vzor pro "ideální manelství" a vidíme jen to, že to bez prstýnku jde. A že to jde dokonce bez chlapa (/ženy).
Někdy až tak dobře, že by člověk uvažoval, proč :D

Ale pokud už svatba, pokud už bílá, tak bych to viděla nějak takhle:
Ano, Vážení, je to Matragi.
A tak bych měla asi přehodnotit to, co jsem nahoře napsala. Protože tohle je přesně to, co je moc. Ty šaty stojí tolik, že si je může dovolit jen zazobaná princezna a nebo blázen.
Nejsem ani jedno.
Ale stejně, nejsou krásné? :D

7 komentářů:

  1. Ahoj, zvu tě ke mně na giveaway, budu moc ráda když se zúčastníš ;DD

    http://hey-fouqi.blogspot.com/2012/05/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  2. Jo tak to jsme na tom stejně. Nikdy nepochopím Ameriku a ty hloupé trendy dělat svatby za statisíce, večeři i obřad nacvičovat, jako se neuměli najít slušně napoprvé a finálně se beztak polovina párů rozejde. Osobně si stojím za tím, že pokud s někým nemám 4 děti a hypotéku, nemám důvod se vdávat a když už, v bílé určitě ne, nebo aspoń ne v celé bílé, takové bílé, poseté horou černých doplńků, to už bych o tom možná i uvažovala :D

    OdpovědětVymazat
  3. No, já osobně na svatby taky nenahlížím kdo ví jak dobře a to i přesto, že rodiče jsou spolu šťastně dodnes. :)
    Jak už jsi řekla - vyhodit tolik peněz za jediný den je blbost. A na to já jsme moc velký šetřílek i kdyby potencionální ženich byl miliardář. An,o pro korunu si nechám vrtat koleno, ale to bude spíše tím, že vím, jak je někdy těžké si tu blbou korunu vydělat. XD

    A jsem toho názoru, že svatby byly odpradávna převážně ekonomického ducha. "Spojíme naše dva rody a zajistíme tak naše další generace." Láska se tam moc nevyskytovala, to až později s romantismem. :D
    Proto nejraději říkám: lásky se nenajím, takže jestli se někdy v životě vdám, tak jedině z nouze pro peníze. ^_~ Což by rychlosti rozkrádání našeho státu našimi zákonodárci bude asi co nevidět. XD

    OdpovědětVymazat
  4. Ty šaty jsou překrásné, ostatně ona Blanka Matragi má skoro všechny svatební dokonalé..

    Jinak jsem tě nominovala na Versatile Blogger Award, který má za úkol dát ostatním vědět o dalších blozích, které vznikly docela nedávno a zároveň by na sebe měl každý nominovaný prásknout nějaké info.

    Pravidla zní:

    1. Nominovat 15 blogerů, jejichž blog vznikl relativně nedávno.
    2. Informovat nominované o tom, že byli nominováni.
    3. Prozradit o sobě 7 různých informací.
    4. Poděkovat tomu, kdo mě nominoval.
    5. Přidat ikonku Versatile Blogger Award do svého příspěvku.

    http://aprincesna.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. No vidíš, asi jsem na dnešní dobu divná... Za čtyři měsíce se vdávám.
    Jsem už dlouho šťastně zadaná a manželství mi přijde jako logické vyústění vztahu s někým, s kým už nějaký ten pátek žiju, s kým chci ten život strávit a s kým chci mít děti.
    Že to nemusí vydržet? No a co? Nemusí vydržet nic - zaměstnání, zdraví, peníze. Záleží jenom na tom, jak moc spolu ti lidi chtějí zůstat. Dřív se manželství uzavírala protože na to lidi nepohlíželi jako na něco, co se dá u soudu rozbít během půl hodiny.
    Někde na to je krásný motivační plakát... "Ptáte se, jak naše manželství mohlo vydržet šedesát let? Za našich časů jsme byli zvyklí porouchané věci opravovat, ne je rovnou vyhazovat..."
    A 75% lidí má normální obřas, normální hostinu. To jenom my, vyživovaní internetem, se dočítáme o těch pompéznostech - protože pompéznost se přece musí co nejvíc prezentovat, co nejvíc se pochlubit... moje mamka se podruhé vdávala se svědky, matrikářkou a fotografem. Je to ta okázalost, která je všude? =D

    Myra~

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, je to logické a já ti to moc přeju. Svatba není nic špatného, jen my pesimisté vidíme hlavně to špatné. To ale není vina okolního světa.
      Tady nejde o internet. Asi se jen zbláznilo naše malé město. Od té doby, co příležitostně dělám ve svatebním salónu slýchám ty příšernosti už z první ruky. A divím se. Moc se divím. :D Protože u nás té 75% většině opravdu nestačí skromná svatba s nejbližšími, místo toho se předhání kdo bude NEJ.

      Vymazat
    2. No, myslím že ti velmi rozumím... kdybych pracovala ve svatebním salónu (úplně jsem zapomněla žes to tu dřív psala >>), vsadím boty že by se mi to taky znechutilo natolik, že bych do svatby nešla. A ještě se ujistila v tom, že ženský jsou fakt slepice a ten jeden den za to nestojí.
      Bože. Nesnáším práce s lidma =D

      Vymazat