středa 23. května 2012

Knihy jsou potravou pro ducha...

Kdysi dávno mi půjčil nejlepší přítel nádhernou knihu. Nic úžasnějšího jsem v ruce v životě nedržela. A přitom se o ní tak málo ví.

Sháněla jsem ji, když jsem ji musela vrátit, ale v polovině knihkupectvích o ní v životě neslyšeli. A teď jí mám na stole.

Koupila jsem ji na internetovém bazaru. To, že je osahaná od cizích lidí bylo odsunuto do pozadí. Moc dobře jsem věděla, že ji stejně jinak neseženu. Byla vydána v roce 1984. Stála 38 Kčs. Přijde mi skoro smutné, že jsem ji nyní koupila za 30 korun. Tak malou hodnotu měla pro bývalou majitelku. Však já si jí cením jako svého největšího pokladu a nedám ji ani za nic. Dostane místo v mé knihovně, hned vedle Holmese a bude čtená tak často, jak mi bude přát volný čas.
Krása totiž plodí jen krásu....

"Recenze" na tuhle knihu se dočkáte hned, jak si jí znovu přečtu a nasaju každé písmenko do své paměti.
Už teď ale mohu říci, že lepších knih je jen málo. Vlastně ani nevím jestli jsou...

4 komentáře:

  1. Máme ji doma :) Sama jsem ji nečetla, ale dost jsem o ní slyšela, tak třeba se mi také zalíbí až budu mít čas se ponořit do čtení :)

    OdpovědětVymazat
  2. tak tady neodolám a, ač to obvykle nedělám, musím komentovat. nejdříve, když jsem kolem téhle knihy jenom chodila v knihovně, jsem si zamilovala ten název a hrozně jsem se bála, že samotná kniha mě zklame. jednoho dne jsem si ji prostě půjčila a po prvních pár stranách jsem věděla, že je to skvost, rozhodně jí patří čestné místo mezi mými nej knihami. nejsem ten typ, co by hltat bílého tesáka apod., takže nedovedu pochopit, jak všechny ty dobrodružné pitominky může lidstvo cenit nad tohle... ach, jedna z nejpodhodnocenějších věcí na světě a ach podruhé, protože ji nevlastním :(

    OdpovědětVymazat
  3. A o tomhle jsem mluvila! Dosud jsem na tuhle knihu nikde nenarazila a vlastně jsem vůbec nevěděla o její existenci a snad bych si svévolně ani nikdy Londona nepůjčila, protože to není můj šálek čaje, a teď jsem si tenhle titul připsala na seznam "půjčit v knihovně"

    OdpovědětVymazat
  4. Až na ty Londonovské dobrodružné pasáže, které mi k celému příběhu moc neseděly (dvě delší), je to ohromně zajímavý příběh. Máš můj souhlas :)

    OdpovědětVymazat