pondělí 14. května 2012

Měnit mobil jako tapetu na počítači?

Vždycky když se lidé baví o svých mobilech, připadám si jako mimozemšťan.
Mobil už totiž dávno není, co býval, když jsem si ho v 12 letech poprvé pořizovala (se sestrou napůl), ale já jsem v té době asi zakořenila.
Mé požadavky se ale vůbec nezměnily:
  • musí mít minimálně jedno strašné systémové zvonění, které můžu použít jako otravný budík. Nejsem schopná se vzbudit na normální zvonění a písnička mě nevzbudí vůbec. Jen mi začne hrát ve snu a já si kvalitně zaspím.
  • musí mít velké tlačítka, hlasitý zvuk - ne nejsem důchodce, ale mobil musím většinou brát ve škole nebo na nádraží, kde je trošku větší hluk. Velké tlačítka jsou kvůli rychlému ovládání a mé vlastní pohodlnosti (mám dlouhé nehty, no :D)
  • musí umět posílat SMSky a volat (jak překvapivé XD)
  • musí být extrémně odolný - je mi jedno, že vypadá jako pádlo a je stejně těžký, ale musí přežít plno zátěžových situací, které nechtěně svému mobilu připravuji. Nevypadám jako přeaktivní jedinec, ale můj mobil zdobí veliká jizva v podobě rozmláceného displeje, kterou jsem způsobila, když jsem skočila na zídku a zapomněla ho v kapse. Nedávno jsem nedopatřením hodila do kolejiště. Nebo jsem ho po ránu zalila horkou vodou místo čaje. Neustále padá z výšky. A pořád žije.
Jenže až mi můj mobil vypoví službu, půjdu si "nový" koupit asi do bazaru.
V obchodě s mobily jsou totiž všude placaté výdobytky nové generace, kde marně hledám klávesnici a neumím na nich naťukat ani devítimístné číslo. Kdykoli mi taková placka přistane v ruce, tak se jí rychle s nadávkami zbavuji. Když u mě zůstane déle než minutu, tak se vždycky zasekne nebo jinak vytuhne. Asi mám moc špatné vibrace.

Ale asi je to móda mít mobil místo šperku.
Mladí lidé spolu soupeří o to, kdo bude mít lepší a vymakanější stroj. Kupují si nové modely třeba každého půl roku. Tohle je pro mě naprosto nepochopitelné. Už jen to, že jim na to rodiče dají mi přijde na hlavu.

Proč potřebuji mobil s HK v celorůžovém provedení?
Proč potřebuji mobil s padesáti aplikacemi, když je budu používat měsíc a pak už mě nebudou tolik bavit?
Proč potřebuji celkem kvalitní foťák v mobilu, když s sebou pořád tahám zrcadlovku?
Proč potřebuji mp3 přehrávač v mobilu, když mám od Vánoc novou mp3ku?
Proč potřebuji nejnovější mobil za neskutečné peníze, když bude za dva měsíce levnější a trh bude opět plný nových mobilů s lepšími aplikacemi?
A hlavně, proč to potřebuji každý půlrok znovu v jiném barevném provedění?

To je rozežranost...
Takže co vy, jaký máte mobil?


8 komentářů:

  1. Taky nepotřebuju extra mobil, od doby, co jsem dostala první,jsem vystřídala čtyři a to jen proto, že tři předchozí byly z druhé ruky a už starší, takže za mé nadvlády prostě "umřeli" na stáří. Poslední mobil jsem si pořídila, jako úplně nový, ale žádný drahý zázrak jen SE W395, mám ho tři roky a nevidím jediný důvod, proč ho měnit. Stačí mi, že se z něj dá volat, psát a můžu skrz něj poslouchat muziku. Dokud sám nechcípne, měnit nebudu a rohodně ne za ty hnusný I phony, veliké, jako moje peněženka s dotykovým dyspleyem. Je to k ničemu, drahé a ťukat do toho, jako pošuk? Stačilo mi jednou, když jsem měla týden napodobeninu Ipohnu, když můj mobil stagnoval a málem mi z toho šiblo...

    OdpovědětVymazat
  2. jsem tvůj přesný opak :D na mobil a jiná elektronická zařízení si dost potrpím, takže se pak člověk nemůže divit, když u mě vidí obrovský placatý mobil, který umí kde co a stál deset tisíc XD mám hodného tatínka, takže vždycky když mi starý mobil tak trochu doslouží tak mi koupí nový, vždycky jee to tak za dva až tři roky, což myslím, že je přiměřené. Co se týče vybavenosti mobilu, tak potřebuju hodně aplikací, her a hlavně internet, zjisstila jsem, že mít operační systém (androida) je skvělá věc, už nikdy nechci mobil bez něj, člověk má neomezené možnosti :D a co se týče psaní na displayi tak můj minulý dotykáč fungoval i na nehty, tenhle nový sice ne, ale velmi rychle jsem si zvykla psát bokem prstů(taky mám dost dlouhé nehty), většinou mě nový mobil po měsíci dost omrzí a slintám nad nějakými novějšími a vymakanějšími, ale tenhle mám už přes 4 měsíce a vůbec si nestěžuju, miluju ho XD
    ale jinak s tebou víceméně souhlasím, každý máme jiné nároky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ne každý má zrcadlovku a ne každý má zvlášť MP3jku - někdo si to prostě radši pořídí dohromady v jednom telefonu. A že jsou dneska mobily nadupaná děla za desítku? Ano, když jsi pořád na cestách, tak si v tom mobilu pořídíš i malý počítač, protože nemáš čas sedět u velkého nebo rozkládat noťas.
    Ale...
    Tohle se bere u dospělých jako logická věc. U studentů člověk pochopí mobil jako foťák a MP3jku (na střední bych bez foťáku v mobilu přišla o tolik úžasných fotek! * * ).
    Ale to, co jsem viděla před pár lety u bratra na základce, kdy druhý stupeň mobil střídal po roce... ne, tak to neberu taky.

    Jinak teda mobil je věc, kterou člověk tahá denodenně, samozřejmě že se mi tedy musí líbit! A to jak funkčně, tak právě i designově.
    Mám Hello Kitty Samsung a je awesome jak vzhledově, tak i funkčně. Jednoduchý, přehledný - vyhovuje. Co mi ale naprsto nevyhovuje, je dotyková klávesnice. Až HK odejde do věčných lovišť, jdu po obojetné klávesnici... >>

    A co jsem ještě chtěla dodat - dnešní mladší generace jsou vychovávané v tom, že elekronika je spotřební zboží. A ona opravdu je spotřebním zbožím, co nevydrží déle než tři, čtyři roky...

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem zas právě ta příšerně trapná osoba co potřebuje výkoný mobil. Na co sebou tahat mobil, foťák a mptrojku když to můžu mít všechno v jednom?
    Proč si neužívat pohodlí dotykového displeje, rychlosti mobilu a možností co v něm mám. Od organizéru až po nesmyslné hry?
    Navíc existuje spousta šikovných aplikací jako navigace, hvězdné mapy, různé atlasy a podobně, které se mi hodí mít při sobě.
    Pro mě jsou výhra právě zde opovrhované dotykové displeje, protože tu není tolik tlačítek co můžu poztrácet. Taky jsem byla proti nim, ale potom co z minulého mobilu opršely skoro všechny tlačítka jsem se už naštvala. Akorát když pak mám v ruce nečí mobil bez dotykáče, začínám být nervózní než se těma nabídkama proklikám tam kam chci.
    Mobilům dávám kapku víc zabrat. Jsem nepozorná a semtam i levá, takže zalévání čajem, pády na zem a tak jsou na denním pořádku. Můj v pořadí 4 mobil právě teď končí dobu funkčnosti. Průměrně mi každý vydrží 2 roky než ho odrovnám. Jako náhradu si plánuju pořídit co nejlepší model. Doufám že najdu práci a stihnu to dřív než odejde úplně do křemíkového nebe. Svého nového společníka tentokrát nejspíš vyberu u HTC. Nokie mě zatím zklamaly a HTC které vlastní taťka se zatím tváří velice dobře.

    OdpovědětVymazat
  5. Nejsem otrok svého mobilu. Ten má sloužit mě a ne naopak. Mám jeden z nejstarších typů (Nokia 3310 tuším, stará to "žehlička" XD) a nemůžu si stěžovat. Kromě toho, že už vydržel nespočet pádů (doteď nechápu, jak k nim mohlo dojít XD) a jedno potopení v umyvadle (XD), můžu s ním volat, můžu s ním posílat sms. A to stačí. Nepotřebuji hračku.
    MP3ku mám, foťák mám v mobilu, co jsem nedávno náhodou dostala (zdarma od kamaráda, který si taky mění mobily každou chvíi -.-), ale stejně ho používám jen jako foťák. :D

    Kromě toho, řekněme si upřímně:

    Když se někam snažím dovolat, většinou to nikdo nebere, protože má buď vypnuté zvuky, vybitou baterii nebo rovnou vypnutý celý mobil. Nebo, když třeba volám na inzerát s novým zaměstnáním, většinou se ani tam nedovolám, nebo je mi řečeno, že už tam nikdo z vedení není (v 10:00 dopoledne O.o).

    Ale neustále se mi dovolávají z různých společností, kde jsem ani telefonní kontakt jaktěživ nenechala (a pak věřte ochraně osobních údajů O.o) a nabízejí kdejaké nesmysly o které stejně nikdy nemám zájem.

    Takže ne, super mobil nepotřebuji a o neustálé obměně už vůbec nemůže být řeč.
    Dokud bude můj starý kamarád žít, budu používat jen jeho. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já osobně mám modernější mobil. Je to dotykové, má to vysouvací klávesnici (kterou miluju, protože můžu psát rychle) a je růžový. Naprosto mi vyhovuje, ale taky nestál celé jmění. A navíc mi ten starý už odešel. Upřímně nechápu lidi co si každý rok kupují nový a ještě za těžký prachy jenom protože ten jejich už není kůl :D To mi přijde trochu na hlavu.
    I když faktem je, že staré mobily jsou staré mobily, vydrží pády z různých pater, dyž spadnou do vody, fungujou jako nic :D

    OdpovědětVymazat
  7. Před nedávnem jsem si pořídila nový mobil jako odměnu za diplomku. Je to v pořadí už můj čtvrtý (! hanba mi!) mobil - ale diplomku mám první :-)) A jako vždy předtím je i tento Nokia (ano, miluji Finsko, ale to není jediný důvod). První byl samozřejmě cihla, jak se slušelo a patřilo na tu dobu (asi 10 let zpět). Neuměl (skoro) nic, ale byl MŮJ! :-) Druhý měl barevný displej a vážil asi půlkrát míň než ten první. A se slzou v oku na něj nostalgicky vzpomínám jako na svůj NEJ mobil. Chci ho zpět! Oproti dnešku taky neuměl nic, ale stáhla jsem si do něj úžasnou barevnou tapetu kočky :-))
    Bohužel jsem pak objevila aukro a nad širokou nabídkou mobilů, které si člověk mohl při štěstí vydražit dost levně, se mi zatočila hlava. A proto mi brzo začal říkat pane další pan Nokia - byl použitý, ale bylo to véčko (už nikdy nepřijmu omylem hovor tím, že se zrovna neopatrně dotknu své kapsy!! :-)) ) a měl foťák (už nebudu muset tahat s sebou mobil i foták! ..pak jsem zjistila, že stejně nemám káblík do PC a že fotky z mobilu mají kvalitu 0,0 prd) a 2 displeje! A častým otvíráním se po 2 letech dostal do stavu: "brzy se ti rozpadnu v ruce. Nekecám." Takže jsem dostala chuť si koupit fungl nový (ale levný a bez zbytečných..ehm, pitomostí, které stejně nepoužívám). Ale asi jsem vybrala až moc levný a už se nedivím, že se ani nevyrábí. Pidi klávesy, které se musí mačkat víc než dost, nejpoužívanější tlačítko, které se už stačilo "propadnout" o několik mm pod úroveň ostatních tlačítek...:-D Ale je punkově růžový a má rádio (což moje mp3 nemá a její výběr písniček už znám nazpaměť), takže mu ještě šanci dám!
    Vlastně se nějak i u mě zkracuje období mezi starým a novým mobilem, hrozné! Nejdýl jsem měla samozřejmě ten první. Ale neměním je podle nejnovějších trendů. A ani neškemrám u rodičů, dva poslední jsem si koupila za své. Taky jsem bohužel skeptická k tomu, co za pár měsíců bude v nabídce - dotykové fakt nechci ani za trest. Asi mi nezbyde, než si nějaký vyrobit sama doma. Já opravdu nic víc než volání, sms, budík, občas kalkulačku a teď i to rádio (když už tam teda je), nepotřebuji ptákoviny jako bluetooth, internet v mobilu, mms (stačí mi moje PMS :-D), mapy, gps, managery a další.
    A chlubit se před ostatními "háj tek" mobilem s nejmodernějším desingem a cítit se kvůli tomu jako king? No kde to jsme? Společnost se stává sice mobilní, ale taky pěkně debilní :-/

    OdpovědětVymazat
  8. Nesnáším dotykový telefony! :D
    Absolutně s nima neumím záchazet.
    V současnosti mám svůj třetí mobil za 8 let, což je myslím docela slušný skóre. První byl klasická "cihla" Nokia, asi jako u všech :)
    Druhý jsem zbožňovala, měla jsem ho nejdéle, véčko Samsung. Absolutně bez problémů. Přežil x pádů na beton, utopení ve vodě, utopení ve lněným semínku.. Bohužel po 4 letech mu odešla obrazovka :/
    Nyní jsem se vrátila k Nokiím, je větší, černá, zatím taky úspěšně odolává mému nešetrnému zacházení :)

    Co se týče funkcí.. Kromě volání a SMS vyžaduji ještě přehrávač (ano, mám iPod, ale když pracuju u koní, tak se hodí hudba z telefonu bez sluchátek) a přístup na internet (když se nudím někde na zastávce :)).

    OdpovědětVymazat