neděle 13. května 2012

Popularizace lolity? Nevěřím....

V nákupním centru v kabinkách často slyším "mě se to tak líbí, ale co na to řeknou lidi?"
Dotyčná se přeptá všech svých přítomných kamarádek, zda vypadá dobře a ty jí to jako husičky odkývou.
Nakonec si ale věc, která jí strašně sluší nevezme, protože by se na ní lidi přece blbě koukali, kdyby vypadala jinak.
Pro takové lidi mám jedinou radu. Kupte si džíny a triko na tržišti. Sice budete vypadat jako všichni, ale rozhodně se za vámi na ulici nikdo neotočí.
A nebo se konečně vykašlete na to, co o vás řekne senilní sousedka a pojďte oživit ulice.
-
Ale jsou tady i další extrémy. Třeba, když si lolitka stěžuje, že na ní lidé divně čumí.
Ano, čumí, ale kdo by nečuměl?
Myslím, že je to šokující potkat na ulici porcelánovou panenku. Kdybych o téhle módě nic nevěděla, tak bych tím byla taky zaskočena. Někteří lidé na mašličky a širokou sukni mají hloupé narážky a občas i urážky, ale s tím musí člověk počítat. Chce to jistou dávku sebevědomí. Umět tuhle módu nosit a nestarat se o to, co na ulici vyřvávají méně podnětní jedinci.
Chce to taky soudnost, protože je jednoduché sklouznout z extravagance do naprostého nevkusu. Je mezi nimi tenká hranice.

Pohybuju se ve městě, které můžete vidět často v televizi kvůli "nepřispůsobivým" občanům, ale nikdy jsem neměla žádný větší problém. Kromě sexuálních návrhů, které ale spíš dostávám, když na sobě lolitu nemám (myslím, že jim lolita připadá moc mimozemská). Nikdy jsem se nesetkala s žádným neodbytným úchylem.

 Ale i v Česku se najdou i místa, kde bych se do lolity oblékla jenom s pepřákem v kapse, nožem v kabelce a paralyzérem v bloomerskách.
A to je smutné, protože každý má právo se oblékat tak, jak chce....bez toho, aby se musel bát, že ho někdo bude obtěžovat (ne-li hůře) na ulici....
-
Ale s každou sezonou se více popularizují loli prvky v normální módě. "Spodnici" člověk koupí i v normálním obchodě, kameje jsou teď na každém roku. Loliabilní šatičky se dají sehnat i v konfekci. A všechno na sobě má kytičky a roztomilé kraječky.
Za chvíli už lolita možná nebude tak divná a už nebude poutat pozornost.

I když já extrémní rozšíření lolity prostě nevěřím :D
Takže dámy, bude jednou lolita populární? Dokážete si to představit?

3 komentáře:

  1. Souhlasím, lolita asi nikdy nebude masově nošená. Nebo aspoň ne v nejbližších rocích, protože na to lidé nemají mentalitu. Možná bude lolit víc, ale asi to bude jako u goth módy. Komu se to líbí, tak to bude nosit, ale nebude to mainstream.
    Ale s tím, že se objevují loliable doplňky v obchodech je super. Je to poměrně levný a rychlý zdroj věcí pro lolitu, protože nemám na to kupovat si počád něco ze zahraničí.

    OdpovědětVymazat
  2. Lolita mainstream? Nikdy. Ale nevadilo by mi to, nenosím lolitu kvůli tomu, abych byla 'jiná'. Rozhodně bych na ulicích radši potkávala denně roztomilé lolitky, než to, co vídám teď.

    A jeden zajímavý postřeh k 'nepřizpůsobivým občanům' - na lolitu a extravaganci vůbec reagují daleko lépe, než 'bílí'. Bydlím v Českých Budějovicích, kde jsem jediná lolita a nejspíš i nejextravagantnější člověk široko daleko a co lidé na mou adresu občas vypustí z pusy, to by jeden nevěřil. A nic hezkého to není. Oproti tomu u cikánů jsem se dočkala sice čumění, sexuálních návrhů, ale jinak veskrze pozitivních reakcí. Trochu mě to donutilo upravit svůj názor na ně.

    A opravdu, jestli budeš mít někdy cestu do Budějc, nezapomeň přibalit ten paralyzér T_T

    OdpovědětVymazat
  3. Jo tak s Rómy mám podobné zkušenosti jako Stella. Taky koukají, ale slušně se zeptají, co to mám na sobě a dost často mi to i pochválí. Ale co jsou schopní vypustit z úst někteří bílí mě asi nikdy nepřestane překvapovat. I když poslední dobou už urážky moc neslýchám. Buď si Dubí, Teplice a Ústí na mě zvykli, nebo jsem je jen přestala vnímat. :D

    Jinak full lolita určitě nikdy nebude mainstream. Některé její prvky ano, ale vše pohromadě je to moc extravagantní (třeba sweet) nebo naopak usedlé (classic lolita) a hlavně ta spodnička je prostě pro většinu holek nepřípustná, protože to vypadá, že máte velký zadek. :D Ale je fajn nacházet po obchodech loliable věci, velmi snadno se tak dá obohacovat loli šatník. :)

    OdpovědětVymazat