neděle 20. května 2012

Pride? Za mě ano!


Letos se v Praze podruhé koná Prague Pride, čili pochod homosexuálů a jiných sex. menšin a další akce s tím spojené.


Datum už se pomalu blíží a internet opět začíná ožívat velice "tolerantními" názory.
Minulý rok to korunoval pan Hájek svými devianty a prezident republiky to také s vyjadřováním zrovna nevychytal.

 Pod každým článkem o plánované akci se snad schází všichni homofobové a prskají jak jen mohou.

Argumentují tím, že sexualita je věc každého, tudíž, by se neměla takhle ukazovat. Zvláštní, že v další větě většinou vytáhnou Bibli a začnou citovat.
Jak často je v televizi přenos nějaké mše?
Jak často se tam řeší papež?
Jak často se tam řeší arcibiskup?
Určitě mnohem častěji, než se tam vyskytují homosexuálové (vím snad jen o pořadu Q). Když mohou tedy křesťané ukazovat svou víru, sice na katolických základech postavené, ale ve směs ateistické české společnosti, myslím si, že druhá strana má právo na to samé.
Křesťané mají svou pouť, homosexuálové Pride. Není v tom moc rozdílů.

Další moc chytrý člověk přemýšlel o tom, co ponesou za transparenty a navrhoval "pryč s hetero". A to jako proč? Odkdy jsou homosexuálové nenávistní k celé heterosexuální společnosti? Ano, jsou rádi se "svými lidmi", ale to je logické - mohou si najít partnera, mají stejné problémy - ale to není důvod k nenávisti k lidem, co nejsou jako oni.
Myslím si, že něco jako heterofobie neexistuje, je to jen zdůvodnění homofobů k tomu, aby mohli být dál zabednění.

Je to jen menšina a většina nepovažuje za důležité, aby měla své akce.
Za prvé, jak si může někdo dovolit mluvit za většinu a za druhé Listina základních práv a svobod, doporučuji důkladně přečíst.

Ale aby to nevypadalo, že jsem jsem homo fanda, ocenila bych takové akce i u jiných menšin.

Třeba Vietnamci. Je jich tady tolik, ale co o nich vlastně víme? 
Měla jsem od spolužáka z Vietnamu dvouhodinouvou přednášku, ale zdaleka do ní nevešlo všechno. Bylo to opravdu zajímavé. Ocenila bych, kdyby právě tito lidé udělali průvod, třeba v národním oblečení, udělali pár přednášek o historii Vietnamu, workshop na vaření vietnamských jídel. Prostě nám ukázali, odkud vlastně pochází. A Vietnamci jsou na svou zemi většinou velmi hrdí.


A věřte nebo ne, tahle akce by mě zajímala i v podání Romů. 
Studuji teď ve městě, kde je díky místnímu ghettu, rasismus celkem normální pojem. Dokážu malinko pochopit ty lidi tam žijící, ale mě samotnou to nikdy nepřesvědčí k tomu, abych se vyjádřila nějak moc špatně o těchto lidech. Je to možná tím, že s nimi nemám žádné špatné zkušenosti, možná je to tím, že je mi strašně líto těch slušných Romů, kteří to za své nepřispůsobivé musí nést.
Myslím, že by to byla veselá akce, barevná a bylo by tam hodně skvělé muziky. Zajímalo by mě třeba, jak u nich vzniká ta hierarchie rodů, jaké mají tradice, co rádi vaří, proč třeba tolik netrvají na vzdělání a podobně. Na plno otázek se dá najít odpověď, ale já to vždycky radši slyším z úst člověka, který v tom žije než nějakého redaktora, který půlku napíše a půlku si domyslí.

Takže zpět k pražské Pride.
Škoda, že jsem od Prahy tak daleko, protože bych se tam ráda podívala. Myslím si, že atmosféra musí stát za to.
Myslím si totiž, že je to skvělý nápad!

Ať jsi jdou nenávistní lidé třeba skočit, 13 srpna bude opět nejteplejší den v roce! :-)
Hodně lásky,
přeje R.

7 komentářů:

  1. dobrý článek, souhlasím téměř se vším :) na Pride se opravdu těším, vypadá to, že se tam letos konečně podívám a zažiju tu skvělou a pozitivní atmosféru všude kolem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Téměř? :-)
      Tak to ti budu závidět :D a nebo se tam taky uvidíme XD

      Vymazat
    2. asi mám moc špatných zkušeností s Romi na to abych o nich ještě smýšlela dobře :)

      Vymazat
  2. Romové mají svoje akce. Romská miss, khamoro.... a skutečně to je plné muziky a tance.
    Vietnamská miss tu byla taky. Vždycky se o tom v televizi mluvilo.

    A jinak k tomu transparentu ,,pryč s hetero"...ten chlap soudí přesně podle sebe. On je nenávidí a tak předpokládá že i oni nenávidí heterosexuály. Kromtoho ty argumenty jsou veskrze blbé. I to že by se neměla sexualita tak veřejně ukazovat. A to že se ukazuje v hetero provedení jim nevadí? V každé druhé reklamě se ukazují holé zadky, ale toho si nevšímají

    Tito lidé mě taky děsně rozčilují. To je prostě zabedněnost. Kéž by se tak lidi naučili akceptovat odlišnost. A nejen v tomto smyslu.

    OdpovědětVymazat
  3. s tou netolerancí a xenofóbií všeho druhu je to v naší zemičce fakt síla :-( A netýká se jen starší konzervativní populace. O to horší, když se s takovými názory začne tasit i omladina - naše budoucnost! Naše naděje! OMG. Tohle se už asi neopraví, obávám se. Předsudky, stereotypy, ješitnost a omezenost mají mnohem silnější kořeny, než by si kdo pomyslel.
    A velmi zajímavé je, že s menšinami mívají problémy a střety hlavně ti, co je nesnáší (tedy, je to logické, ale tupým hlavám to stejně nedojde nikdy) - přijde mi, že lidé, kteří nadávají na (např.) Romy jsou přímo předurčeni k tomu, aby dřív nebo později měli nějaký konflikt právě s Romy (napadení, krádež...). Takže logicky pak mají o důvod víc je nesnášet. Naopak lidé, kteří proti nim nic nemají, se s nimi málokdy dostanou do nějakého problému. Ta nesnášenlivost je prostě cítit z toho člověka... Je to bludný kruh.

    http://placataplaneta.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Já vždycky říkám - když se mají rádi tak ať mají, hetero nebo homo. Spíše mě štve, jak lidi kolem toho dělají pořád takový humbuk. Asi mají málo vlastních starostí nebo se nudí?
    Co se týče u nás žijících vietnamců, zjistila jsem z vlastní zkušenosti, že když se k nim chováte hezky, budou milí i na vás. Sama se stýkám s dvěma rodinami a několika přátely k tomu. Byla jsem dokonce pozvaná i na pár vietnamských nových roků konajících se někdy kolem konce ledna/začátek února. :) Se dvěma kamarádkami se dokonce stýkám skoro pořád (Ami a Kimiko) a jsem za naše přátelství ráda, hodně mi dalo. :)

    Celkově k různým rasám ... normální i blbce mají všude na světě. :D Jeden si nevybere. Ale bez mučení se přiznám, že černochům a cikánům jsem doposud jaksi na chuť nepřišla. Ale za to asi můžou mé špatné zkušenosti. -.-

    OdpovědětVymazat
  5. Myslím, že mladá generace je velice tolerantní. Nebo možná mám jen tolerantní lidi kolem sebe :)
    Sama jsem sice hetero, ale ke gayům mně přivedl jeden můj kamarád. Úžasnej kluk. Vůbec celá ta jejich komunita je skvělá, hrozně ráda mezi ně chodím. Připadá mi taková.. Optimističtější, hravější, otevřenější, než ta "naše". A upřímně, kdy jindy se můžete nechat objímat, oslovovat se zdrobnělinama a vědět, že ten kluk se o nic nepokusí a přátelství nepokazí? Že si věci vyloží jinak, než jak jsou? K nezaplacení.
    Každá akce s nima je neskutečnej zážitek :))

    A teď trošku pesimisticky - nemyslím si, že v nejbližší době (řekněme třeba 100 let) se budou homosexuálové brát jako "normální lidi". Vezměte si třeba černochy - jak dlouho už se usiluje o jejich rovnoprávnost. A stalo se tak? Zatím ne. Vždyť kdybychom brali černocha stejně jako bělocha, NIKDY by nás nenapadlo zdůrazňovat, že Barack Obama je "první černošský prezident!" - stejně jako by nás nenapadlo říkat, že je to "první prezident s modrejma očima!".
    Ale nějakej smysl ty snahy přecejenom mají, i když to jde hrozně pomalu.

    Popravdě řečeno homosexuálům trochu závidím. Většina společnosti (tedy inteligentní lidé, ne diskutující na novinkách a podobných serverech) s nimi nemá absolutně žádný problém. Ale zkuste někde říct, že jste sadista/masochista.. Nálepky "divnej úchyl" se už nezbavíte. Přestože jste si svoje sexuální zaměření taky nevybrali..

    OdpovědětVymazat