pátek 11. května 2012

Seriálový dýchánek aneb přehlídka podivínů


1. Sherlock
Jak starý, tak nový. Brett je moje srdcovka, Benedict je skvělý herec a udělal Holmesovi novou svěží tvář. S novým Sherlockem ale přišla taky banda pozérů, kteří si myslí, že když viděli seriál od BBC, tak jsou znalci a ovládají všechny podrobnosti. Já mám přečtený Kánon (několikrát), sérii s Brettem shlédnutou (několikrát), ale stejně nemám pocit, že jsem na nějaké extra úrovni znalosti. Ale takoví šílenci, co neznají předlohu se kolem takovýchto projektů vždycky vyskytnou. Jen ať se nevyskytují vedle mě :D
2. Dr. House
Na druhém místě je seriál inspirovaný samotným Holmesem. Zbožňuju všechny holmesovské narážky typu Housova bytu na 221B. Navíc zůstává úžasné přátelství, které jsem nevypíchla u prvního seriálu. Holmes a Watson, House a Wilson. Jo, jsou si strašně podobní. Mám ráda tu Watsonovsko-wilsonovskou oddanost vůči šílenému geniálnímu "kolegovi".
Pravdou je, že ke konci seriálu kvalita trochu skomírá, ale stejně čekám na poslední díly s velkým napětím. A nadšením.
A velkou dávkou sentimentu. Nemám ráda konce.

3. Můj přítel Monk
Připadáte si jako na přehlídce podivínů? Rozhodně ano!
Pana Monka bych za přítele měla opravdu ráda a jsem natolik šílená, že bych se klidně vyměnila s jeho asistentkou. Protože je mi sympatický i přes jeho fóbie a psychický stav. Mám stejně pocit, že opět vycházíme z bodu 1 v mém žebříčku, ale ten pocit budu mít (téměř) pořád.
Miluji titulní píseň k seriálu, vždycky mám chuť tancovat po pokoji (a dost často to dělám).
4. Vražedná čísla
Skrze matematiku můžeme objasnit největší záhady světa. Mám strašně ráda hlavního hrdinu. Připomíná mi jednoho mého bláznivého přítele, který má IQ téměř vyšší než je on sám. Matika je navíc moje srdcovka a připomíná mi to časy, kdy jsem sama počítala celé noci. Ve čtyři ráno došla k výsledku, do šesti to ověřovala a v sedm už stepovala před kabinetem matiky, abych se mohla pochlubit. Krásné to časy beze spánku. Stejně se k matematice vrátím, už mě nebaví počítat jen to, co musím v hodinách. Jen je pro mě teď důležitější šití. Ale při koukání na Charlieho toho lituju.


5. NCIS - Námořní vyšetřovací služba
Gibbs. Stačí jediné slovo.
Kriminálky mají velký sklon k tomu mít neuvěřitelně chytré a přitažlivé hlavní hrdiny. Navíc v nejlepším věku, co si budeme povídat XD. Ale i ostatní postavy mám ráda. Obzvlášť Abby. Kvůli ní mám neskutečné nutkání nosit do LABek černé oblečení pod chemický plášť. Vypadá to tak neskutečně stylově :D

6. Kriminálka Las Vegas
Grissom. Další dávka einsteinovosti a obrovského charisma. Na kriminálce mám taky ráda nápaditou kameru. Přijde mi to opravdu dobře natočené, skvěle se na to dívá. Není to sice taková závislost jako na prvních dvou jmenovaných seriálech, ale vždycky mi udělá radost, když mám čas a v televizi se ozve známá znělka. Uvařím si čaj a zalezu si do křesla. Odpočívám. (A rozplývám se XD)

Vypadá to, že umím odpočívat jen, když v televizi vraždí sériový vrah nebo když umírá člověk na nevysvětlitelnou chorobu. Skoro, ale ne úplně. Mou sedmičku uzavírá trochu "jiný" seriál.

7. Queer as Folk
 Tak trochu gay seriál, který si mě ovšem minulé prázdniny naprosto získal. Hlavní hrdina Brian je sice ze začátku neskutečný "sukničkář" (bože, jak se říká slušně muži, který ohne každého muže? :D), ale jeho povaha je mi strašně blízko. Proto jsem mu jeho masku "jsem zlý Kinney a všichni si přede mě klekněte" (to zní v tomto případě velmi dvojsmyslně) vůbec nevěřila. Ostatní postavy jsou vtipné a milé a není tam snad nikdo, kdo by mi vadil. Je tam hodně, hodně, hodně sexu, ale je zvláštní, že mi to ani nepřišlo, protože se tam mimo tyhle scény řeší veškerá gay problematika a díly pak strašně rychle utíkají.
Ale není to pro každého. Slabší povahy by to teplo nemusely úplně ustát.
(Varování: Po shlédnutí budete mít pořád chuť říkat fabulous, sexy a fuck them nabyde jiných významů XD)


5 komentářů:

  1. Já zbožňuju House!! :) Už jen poslední dva díly, tak se trochu obávám jak to všechno dopadne..

    OdpovědětVymazat
  2. House a vražedná čísla jsem semtam sledovala. A to i když matematiku k smrti nenávidím. Ve škole jsem kvůli ní měla děsné potíže a dodneška mi připravuje spoustu těžkých chvilek. Hlavně mamka mi nechtěla nechat uznat disklalkulii. Kdyby to udělala, můžu se tím aspoň bránit, jenže takle jsem jen naprostý idiot co neumí počítat. :D
    Je to ale moje škoda. Takto jsem ráda že mám maturitu, Jinak bych ale studovala dál a úplně něco jiného.

    OdpovědětVymazat
  3. S těmi konci jsem na tom úplně stejně, nesnáším když něco končí a naopak zbožnuju začátky. To je taky občas důvod proč se nemůžu donutit nějakou serii dokoukat.
    Já jsem loni zase podlehla The L word (v angličtině, ten dabing nic moc), ale po zrušení megavidea jsem nějak líná na to koukat jinde.

    OdpovědětVymazat
  4. Vidíš, teď když to píšeš, tu podobnost H x W u prvních dvou seriálů, vidím taky. :D
    Ty ostatní znám, ale moc mě neberou. I když mám ráda kriminálku, ale tu jinou: CSI:NY - Mac a Danny jsou největší sympaťáci. :D
    Ale na to, že jsem yaoistka, ten poslední neznám vůbec. To je ostuda. :D

    OdpovědětVymazat