středa 30. května 2012

Tři životy

Mám moc ráda "životopisné" knihy o zajímavých lidech. 
V téhle chvíli čekám na nový přírustek do mé zatím malé sbírky. Bude to Hugh Laurie Nespokojený melancholik, kterého jsem koupila přes votočvohoz.
 
Knihu o Tomiovi jsem si koupila kvůli tomu, že mě zajímalo, co to je za člověka.
Vždycky, když byl v televizi, tak se ti líbilo jeho vystupování a s jeho názory buď přímo souhlasím nebo mi přijdou velmi dobře postavené a obhajitelné.
Navíc u mě má velké plus za to, že se dokázal vypracovat z ničeho.


Na konci knihy jsou japonské recepty :-)

(Když jsem chtěla udělat sushi, tak mi nezměkla řasa. Vůbec nevím, kde je chyba, ale asi mám pouze vadnou řasu :D, nikomu jinému se to nestalo)

----------------------------------------------------------------
Další mou stálicí je Jedu dál o Blance Matragi. Další příklad toho, jak se z holky z vesnice může stát velice úspěšná osoba.
Kniha je napsaná velmi čtivě a je prokládána fotkami šatů, návrhů, keramiky, šperků a soch.

Blanku osobně velmi obdivuji. Její šaty jsou neskutečné, kouzelné a snové.
Zároveň se s ní dokážu ztotožnit, protože jsem sama přeaktivní, chci mít všechno podle sebe, pracuji do padnutí a nakonec se mi strašně uleví, až všechno skončí. A hned se vrhnu na něco nového. :D

Jen je rozdíl v tom, že ona šije princeznám a já maximálně pár slečnám.
Ale i ona  někde začínala. Je to motivace, vidět, kam až to člověk může dotáhnout.
       ----------------------------------------------------------------
 A trošku z jiného soudku.

 Od malička mám ráda Čachtickou paní od Joža Nižnánskeho.

Osoba záhadné uherské šlechtičny mě velmi fascinuje. I proto jsem si koupila tuto knihu.

Je tam velmi podrobně rozebraný život v Uhersku v 16. století. V knize je taky plno dopisů mezi přáteli a rodinnými příslušníky Alžběty.
A taky samozřejmě soudní proces a jednotlivé výpovědi svědků.

Kniha je navíc nádherně graficky provedena a má plno obrázků.

Život jaké osoby a životní osudy by zajímal vás?

2 komentáře:

  1. taky čtu nejraději životopisy! a úplně nejraději rockových hvězd! mám načteno snad vše o the beatles, rolling stones, taky andyho warhola a podobně..tohle mě zajímá nejvíce..naposledy mě totálně DOSTALA Patti Smith a její autobiografie Just Kids :)) nádherná knížka

    OdpovědětVymazat
  2. Strašně ráda čtu životopisy, jsem ráda, že v tom nejsem sama :) Hugh Laurie taky jeden vydal? Sakra, nutno sehnat!

    OdpovědětVymazat