neděle 3. června 2012

Moje malá manga

Když jsem se s Japonskem před mnoha lety seznamovala, byla jsem nadšená z každé mangy, kterou jsem viděla v obchodě a většinou si ji i odnesla domů.
Nyní jsou knihkupectví mangami doslova zavaleny a už se u nás dokonce vydávají i známé nekonečné mangy typu Naruto.
Moje sbírka už se léty hodně zúžila, protože jsem zjistila, že manga není tak univerzální jako knížka a nemám k ní tak vřelý vztah.

1. Série Shakespeare
Chybí mi Sen noci svatojánské :-(. Možná je to svatokrádež a Will v hrobě rotuje, ale mě to přijde docela dobré. Přiblíží to Shakespeara i těm, kteří by to v knižní podobě odložili po první dvoustraně. Hamleta mám sice radši "původního", ale pokud chci u čtení odpočívat tak sáhnu po jedné z těchto mang.

2. Death note
Nejsem velký fanoušek mangy a anime a j-rock mi neříká už vůbec nic, ale pokud se mi nějaký seriál opravdu líbil, tak to byl Death note. Prakticky detektivka s zajímavými hlavními postavami (fandila jsem L, což se ode mě dá čekat XD). Koupila jsem si jen první díl a do dalších investovat neplánuji. I když...pokud bych měla volné peníze :-)
3. Padlý měsíc
Zvláštní knížka plná malých příběhů. Jediná z mých prvních mang, kterou jsem neprodala. Mám k ní nějaký hlubší vztah. Líbí se mi v ní historka o Johance z Arku.

A co vy a manga? Čtete online? Máte jí plnou knihovnu? Nebo vás to nebere? :-)

4 komentáře:

  1. Kupování mang se u mě rovná extázi :D vždycky když se mi ve schránce objeví nová (kupuju je v angličtině) tak se na ni okamžitě vrhnu (a ještě mám tendence s každým novým volume číst i všechny předchozí, abych to měla hezky spojené). Na internetu čtu, protože nejsem milionář, jinak bych si je koupila všechny!! :D:D

    OdpovědětVymazat
  2. Když se u nás mangy začaly vydávat, byla jsem nadšená a několik (Dveče Chaosu, Padlý měsíc) jsem jich i nakoupila. Kvalita mě ale nepotěšila, když jsem objevila němálo chyb, a vrátila jsem se ke své sbírce v angličtině. Navíc - u zahraničních titulů se mi opravdu nestane, že bych si koupila jeden díl a dalších se už nedočkala, což je u nás bohužel naprosto běžný jev.
    Mám mnoho věcí od Kaori Yuki, což je moje srdcovka a nějaké mé další oblíbené, třeba Loveless~ České mangy jsem rozprodala. Jednodušší čtivo louskám i v japonštině, takže mangy v originále také zabírají značnou část mé poličky ^^

    OdpovědětVymazat
  3. Malou skupinku mang vydávaných u nás vlastním, ale jen takové ty "temné" s černým humorem. XD Na slaďárny mě moc neužije. Takže se u mě dá najít Balzamovač, Spirála, Temné metro, Dveře Chaozu (parádní outfity všemožných postav - lolita atd. ^^), taky Padlý měsíc, a pak nějaké mangy (asi ze pět kusů) v němčině a angličtině. :) A díky kamarádovi i hromadu yaoi mang, které mi kdysi vytiskl k narozeninám. XD
    Na netu mangu nečtu, ale když už mě nějaká zaujme, tak si ji stáhnu do počítače a nakonec se přece jen jednou dokopu a přečtu si ji, i když cokoli v PC moc ráda nečtu, zvlášť je-li to dlouhé. XD

    OdpovědětVymazat
  4. Já si mangu vybírám stejně jako knihy. Musí mě prostě nějak zaujmout. Moc mangy nevlastním. Většinu mám napůl s Helim protože si je vždycky prohodíme. Takže dohromady vlastníme všechny vyšlé díly Ve službávh nuly a Dveře chaosu.
    Na netu je nečtu. Párkrát jsem to zkoušela, ale nedělá mi to dobře. Stejně jako knížky. Ty ale mají lepší skóre protože už jsem z nouse četla na PC tituly co jsem nemohla sehnat. Ale nedělá mi to dobře na oči.

    OdpovědětVymazat