sobota 30. června 2012

Okupována potištěnými stránkami

Musím vyklidit polici s učením, protože mi knihy, které před půl rokem nezabíraly ani celou polici, náhle obsadily už třetí z nich.
Učebnice tedy budou muset vyklidit pole a spokojit se s jedinou horní policí (,kterou nakonec stejně budou muset, tak do půlroku opustit). 
Asi si koupím na narozeniny nový stůl se skříňkou, do které si dám věci do školy a celou knihovnu tak uvolním mým milovaným knihám.

Poslední dobou čím dál častěji sahám po klasice. Nechápu, proč ji tolik lidí prodává, když ji musí každý středoškolák přečíst do povinné četby.
No, ale tím líp pro mne, aspoň ušetřím.
Tentokrát slíbení Tři kamarádi a Paní Bovaryová.

Co vy a klasická literatura?

5 komentářů:

  1. Měla jsem kliku, protože hned první kniha ze seznamu doporučené literatury k maturitě (povinná se mi naštěstí vyhnula) mě velmi oslovila a stala se jednou z mých nejoblíbenějších ever (Jana Eyerová, moje srdeční záležitost, dokonce jsem u ni i brečela, když umírala Helena Burnsová, a to se mi u knížek nestává). Jsem celkem "dobrý" čtenář, takže můj seznam přečtených knih k maturitě byl celkem obsáhlý, ale s odstupem času mi skutečně dobré přijdou jen některé knihy (minimálně ty, které si vůbec pamatuji, např. Šťastný Jim, O myších a lidech, Nebe nezná vyvolených, Válka s mloky, Kronika ohlášené smrti, Anna Kareninová, Kdo chytá v žitě...), jiné jsem naopak pokousat fakt nedokázala (Egypťan Synuhet, Otec Goriot - snažila jsem se začíst, ale víc než 10 stránek prostě nešlo, fuj :o) )

    OdpovědětVymazat
  2. Jaká je Paní Bovaryová? Viděla jsem film, ale moc mě nezaujal, hlavně kvůli jejímu manželovi, hrozná postava..

    OdpovědětVymazat
  3. Já už asi tři roky nečtu skoro nic než klasiku. Je to taková jistota v moři nejistoty :D Knihy prověřené roky, minimální zklamání a maximální zážitek a potěcha duše :))

    OdpovědětVymazat
  4. Já se většinou ke knížce dostanu protože se o ní někdo zmíní nebo mi jí doporučí knihovnice, ale když zrovna není nic v dohledu, vždycky sáhnu po klasice... Svojí klasice.
    Ne že bych měla něco proti Paní Bovaryové nebo Otci Goriotovi, ale četla jsem je jednou a stačilo. Oproti tomu Bridget Jonesovou, všechny Stepheny Kingy nebo třeba Iru Levina můžu číst pořád dokola a nikdy mě neomrzí.

    OdpovědětVymazat