čtvrtek 19. července 2012

Knihovno, zvětši se!

Sama sobě jsem se po koupi těchto dvou knih zařekla, že si novou knihu koupím tehdy, až nebudu mít, co číst. Což znamená, že minimálně do Vánoc u mne žádná nová kniha nepřistane :D. Ano, píšu to zde, abych si to mohla vždycky černé na bílém přečíst, až mě opět chytne chuť utrácet za papír :D

Nad Oněginem jsem přemýšlela dlouho a nakonec jsem neodolala. Někdy v šesté třídě jsem četla Taťánin dopis nahlas v hodině češtiny a od té doby mám tuto pasáž moc ráda. Tak si říkám, že je ostuda znát jen úryvek z díla tak slavného spisovatele.
A Kundera je tady proto, že jsem ještě ani nepohla s literaturou 20.-21. století v Česku. Nějak mě to období neláká, i když se tam vyskytují (prý) skvělé knihy. Jedna z dobře hodnocených byla tato a tak jsem ji vzala k Oněginovi.
Tyto dvě knihy jsem totiž vyměnila za šperky, co jsem nenosila. Parádní "koupě", co mne vůbec nebolela. Asi to budu dělat častěji XD.


A své zařeknutí jsem hned porušila, když jsem si v Olomouci koupila tuhle bichli. Je to skvěle udělané a velmi zajímavé. Co má taky člověk dělat, když nová řada NCIS začíná až v září :D a mě ty místa činu prostě chybí.


3 komentáře:

  1. Toho Oněgina mám taky doma, jen nevím, kdy se k němu dostanu :D Ale Nesmrtelnost jsem četla a je to výborná knížka. Kundera je prostě pan Spisovatel.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky miluju knížky, ale je to mor pro peněženku občas, takže hojně navštěvuju antikvariáty, někdy se tam seženou fakt poklady. Milan Kundera je super autor, všechno, co jsem od něj četla, se mi vždycky líbilo.

    OdpovědětVymazat
  3. Kunderu nezná, ale Oněgin je super kniha, dobře si vybrala :) Některé pasáže jsou tedy na můj vkus moc rozvleklé a nelíbily se mi (např. Puškin popisuje jak sám chodil na plesy, nebo právě Taťjanin dopis), ale jinak, co se veršů týče, je to moje nejoblíbenější kniha (po Manon Lescaut od Nezvala).

    P.S. Původně jsem se chtěla napsat svou nejoblíbenější pasáž. Zjistila jsem, že to není možné. Knihu bohužel nevlastním, mám pouze papíry s opsanými "nejlepšími částmi" a těch je cca deset. Vybrat opravdu nedovedu.. :)

    OdpovědětVymazat