úterý 14. srpna 2012

3. den - tvůj názor na drogy a alkohol

Začneme tím, co mi nevadí:
  • když si dá babička na vesnici každý den po panáku slivovice na "dobré zdraví"
  • když člověk okoštuje dědečkovu pálenku
  • když si pár dá v restauraci šampaňské
  • když si společnost připije
  • když si kamarádky otevřou víno
  • když si nemocný člověk (Alzheimer a podobně) upeče marihuanové koláčky
  • když si člověk, co trpí na akné uvaří vlastní konopnou mast
 Tak teď už můžu psát konkrétní názor, i když vlastně začnu příběhem.
Bylo mi asi šest, když jsme nasedaly do auta před domem babičky. Vracely jsme se z Kroměříže a já si vezla domů malý stromeček - papayu. Jelikož už jsem byla na svůj věk dost vysoká, tak jsem občas na kratší vzdálenosti seděla vepředu. Ten den jsem chtěla sedět vepředu s mamkou, abych jí mohla povídat, co jsme zažily, ale ona mi to zakázala.
Nafučeně jsem si sedla dozadu.
Ujely jsme asi dva kilometry po hlavní silnici. Projížděli jsme křižovatku jako každý den. Najednou se podívám nahoru a vidím, jak se na nás z vedlejší silnice, kam nejde vidět při vjezdu na křižovatku, řítí auto. Jelo strašně rychle. Bylo mi jasné, že se mu nevyhnem. Myslela jsem si, že umřu, že to přece nemůžeme přežít a zavřela jsem oči. Pevně jsem je tiskla a čekala na...
Náraz. Tříštění střepů. Kytka letěla na přední sklo, já se bouchla pořádně do hlavy. Všechno se zastavilo.
Otevřela jsem oči.
Rychle jsme se v autě všechny zkontrolovaly a zjistily, že jsme jen potlučené. Vylezly jsme ven z auta.
Přední dveře u spolusedícího byly totálně na šrot, stejně jako jeho místo. Kdyby mi to maminka tenkrát nezakázala, jsem si jistá, že mám své místo na hřbitově.
Nabourali nás dva na beton ožralí mladící.

Když se vysoukali z auta, vůbec o sobě nevěděli. Stoupli si ke značkám a zvraceli....dlouho zvraceli.
Od té doby cítím ke všem lidem, co se opijí někde venku, obrovskou nenávist. Nesnáším, když je někdo nezodpovědný, kdo kvůli vlastní debilitě a slabosti ohrozí cizího člověka. Kolik lidí zemřelo jen kvůli tomu, že si tihle nemožní hajzlové museli dát mnohem víc než snesou.

Pohrdám těmito lidmi.
Pohrdám většinou svých vrstevníků, co se navalí někde na zábavě.
Myslím, že na to mám právo.
Přála bych jim, aby se koukli smrti do očí a zjistili, že opít se neznamená zamachrovat, nebo se trochu více uvolnit, opít se znamená ohrozit, ublížit a klidně i zabít.
Nejen, že mí vrstevníci stále ještě porušují zákon (a jsou u toho velmi hustí), taky mohou způsobit trable svým rodičům. Nikdy bych mou mamku neprobudila s tím, že jsem tak ožralá, že nedojdu domů, ať pro mne přijede, nikdy bych se neožrala natolik, abych si ublížila, pak musela do nemocnice a řešit to se sociálkou.
Kolik holek/kluků v opilosti podvedlo svého přítele/ přítelkyni. Že se říká, že člověk v opilosti neudělá to, co by neudělal ve střízlivosti? V tom případě mají tito lidé u mne status "pohrdání na druhou"

Těším se, až bude některým lidem osmnáct. Zjistí, že když můžou pít, tak už to není taková sranda a jejich vychlastaným mozečkům možná dojde, že páteční večer se dá trávit i jinak.
A nebo budou aspoň pít za vlastní, nebudou kazit život svým rodičům a za své opilecké skutky si ponesou následky.
Jen by bylo hezké, kdyby si je za tyhle lidi nemuseli nést i jiní, kteří jejich vinou přijdou o nohy, ruce nebo rovnou o život.
-
Drogy odsuzuji, kvůli tomu, že člověku matou hlavu. Situace, kdy člověk nerozhoduje čistě a nevnímá realitu, je vždycky nebezpečná.
Na drogy se navíc vážou špinavé peníze, kriminalita a dost nepěkné nemoci.
Když si to tak vedle sebe napíšu, tak mám pocit, že začít fetovat může jen naprostý blb. Není to ale pravda, mnohdy i chytří lidé ze sebe udělají dobrovolně lidské trosky. Proč? To asi nikdy nepochopím.
-
Cigarety. Nesnáším, nechápu, netoleruju.
Jsou pouze ukázkou slabé vůle a mladistvé demence. Moc ráda počítám útratu za cigarety za rok, když chci dokázat "strašně chudým lidem", že asi tak chudí nebudou, když utrácí desítky tisíc za tabák. Navíc v této době, kdy na elektroniku přesedlávají i zarytí kuřáci, mi přijde ještě trapnější začínat s kouřením. Těším se na dobu, až bude elektronika jedinou možností pro závisláky na nikotinu.
Ať je to třeba zabije, když to tak moc chtějí, ale aspoň u toho nebudou zabíjet mne.
-
Čaj, káva, čokoláda a jiné závislosti...
Tyto "drogy" mají ode mne omilostnění. Proč?
Protože jsou nebezpečné (ve velkém množství) pro svého konzumenta, ale nikdy neohrozí ostatní lidi. (I když některé čaje mohou způsobit dost velké halucinace, na ty pozor! :D)
Sama jsem byla hodně závislá na kofeinu a theinu. Nyní piju kávu jen venku.
 Doma mám Caro a Rooibos.
 Z čehož plyne, že jsem závislostně na drogách čistá.
A jsem za to ráda.

8 komentářů:

  1. Líbí se mi tvů názor, osobně zastávám sxe ( straight edge), pokud znáš .. žádný alkohol, drogy, cigarety, ani maso, dřív jsem to brala tak doslova, že jsem nepila ani kávu a čaj a neprovozovala sex, což mnozí vyznavači taky vytěsují, ale to už někteří vidí, jako extrém.Dnes už se držím u toho žádné maso, alkohol, cigarety, ani jiné drogy.Ohledně ožralých madých lidí si vzpomenu vždycky na razii v jedné naší hospodě, kde se policajt zeptal dvou sedmnáctek proč pijí pivo, když jsou nezletilé a jedna mu spíš z legrace odpověděla "Protože cola je drahá a maminka mi moc peněz nedala". Je fakt, že alkohol je levnější, když někde jsem, raději si taky dám tu dvojku vína, co mi vydrží dlouho, než tu colu, či jiné,co stojí víc a je toho malá sklenička. Což je jeden z hlavních, ale pořád ne omluvitelných důvodů mladých. Sama jsem to nikdy nechápala a neměla jem potřebu pít, nebo kouřit (což nechápu z naprosto stejných dovodů, jako ty). I když jsem pro lidi "Biomagor" a podobně jen proto, že si vážím svého zdraví a nehuntuju se sračkama, je mi to fuk a rozhodně se cítím líp, než mnoho lidí kolem mě, co pijí a kouří a jen nadávají, jak na nic nemají... proč asi...

    OdpovědětVymazat
  2. Páni ... to s tím autem a tak. Normálně mě zamrazilo. Přesně proto nenávidím ožralce, nejohrožují jen sebe, ale i ostatní.
    Jinak s článkem se naprosto ztotožňuju a souhlasím s ním.

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo, ta bouračka musela být dost velká zkušenost do života, ani se nedivím jak to ovlivnilo tvé názory. Mě se sice nic podobného nestalo, ale jsem na tom stejně, alkohol, drogy, nic podobného, prostě NE. Jen společensky si připít a podobně jak říkáš... Někdy bych těm mladým ožralcům přála zažít něco takového co zažilas ty, třeba by si pak něco uvědomili.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem si vzpoměla na to co jsem nedala do svého článku na toto téma. Nesnáším větu ,,na něco se umřít musí, tak proč bych si nezakouřil"
    Jenže proč neumřít po zdravém pěkném životě? Proč umírat po smradlavém a v pozdějším věku nemocema prolezlém. K tomu to hulení pomáhá pěkně.
    Vesměs mám stejný názor. Fakt nechápu k čemu je dobré to dělat. Akorát to leze do peněz. Ale ať si každý dělá co chce nakonec.

    OdpovědětVymazat
  5. Trnula jsem strachy, že na konci tvého příběhu s papayou bude oznámena smrt mámy nebo někoho z vašeho auta! Tak alespoň, že všichni přežili, uf.
    Nejvíc na světě pohrdám kuřáky. Když se o někom dozvím, že kouří, hrozně mě to zklame (pokud se jedná o fajn člověka) a každopádně klesne hluboko pod mou úroveň a už ho nedokážu respektovat.
    Mé gymplácké období bylo krušné, protože nikdo nechtěl pochopit, proč s nima nechodím do hospody a proč považuji chlastání za trapné, vždyť je přece tak hrozně cool koupit si v hospodě pivo, když je člověk ještě nezletilý (a nejlépe místo nějaké neoblíbené školní hodiny, do které pak donesu zfalšovanou omluvenu! Achjo O_o
    Ke tvrdým drogám mám taky nepochopení, stačí si přečíst My děti ze stanice zoo, či podívat se na Requiem za sen...jelikož jsou ale drogy v širším slova smyslu i veškeré léky, chtě nechtě jsem se musela stát trochu tolerantní, už kvůli sobě a svým AD, které mi pomohly překlenout mé období beznaděje. Někteří lidé jsou bohužel natolik slabí, že si nedokážou říct o pomoc a místo toho sáhnou po ilegální droze...a průser je na světě. Možná mi jich je spíš líto, než abych je nenáviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlasím s tvým názorem na léky - když je člověk akutně nepotřebuje, ať je do sebe necpe, protože tak akorát snižuje svoji iminuti. taky mě mrzí, že jsi došla až tam, kde se berou AD - sama jsem je brala a ze začátku jsem to nesla docela těžce. můj "problém" se vlastně vyřešil až se smrtí taťky.
      každopádně jsem se naučila, že ten kdo bere AD a je mladý, neznamená to, že je divný nebo troska (protože já si tak na začátku připadala...)

      Vymazat
    2. Milá B., děkuji za krásnou a upřimnou odpověď na mou reakci ;-) Odteď máš dalšího pravidelného čtenáře na svém blogu. Měj se fajn.

      Vymazat
  6. taky nemám ráda ožralce a alkoholiky. možná proto, že taťka jím byl. a vlastně nejenom taťka - i děda, který už hodně dlouho nežije. nemám ráda lidi, kteří jdou po chodníku a chodník je jim malý, protože jsou "společensky unaveni." nemám ráda jejich nálady ani jejich stupidní kecy, protože se stejně nic nedozvíte.
    neříkám že nepiju, ale hlídám si to, protože se nechci stát alkoholikem (neříkám, že se to nestane - stát se může všechno) a hlavně nechci přijít o své nejbližší...

    OdpovědětVymazat