úterý 21. července 2015

Netradiční Paříž

Zdravím,
před pár dny jsem se vrátila z Paříže a jsem nadšená. Je to opravdu úchvatné město. Asi každý zná Eiffelovku a Vítězný oblouk, ale největší krásy zůstávají turistům často skryty. Zkusím se s Vámi podělit o ty nejpodivnější věci:


  • bleší trh u "periferiku" - pokud budete mít to štěstí a budete bydlet v F1 na Rue du dr. Babinski, tak vám bude začínat přímo pod oknem. Nejdříve se budete v této čtvrti cítit nesví. Všude se válejí hadry, boty, odpadky. Pořád vám bude připadat divné, kde se tam ten binec vzal. A pak přijde sobota ráno 9:00. Najednou sem naběhnou všichni pofidérní lidé z předměstí a začnou zde rozhazovat své kufry a uzlíky (dělat bordel) a prodávat své poklady. Většinou jsou to předměty neznámého původu (člověka jen napadá, komu ten foťák chybí), ale někdy také opravdu staré věci.
    Pokud se ovšem člověk nenechá zastrašit a bude pokračovat dál (směrem k hotelu Ibis a Monoprix), tak se dostanete k tržnicové části. Zde není nic až tak zajímavého (pokud netoužíte po fejcích). Ale mezi stánky občas vykouknou uličky, které vedou do středu budovy, která vypadá jako garáže. Nebojte se a vejděte! Ocitnete se v centru klasického trhu. Koupíte zde starožitnosti, knihy i oblečení. Já jsem si zde koupila srandovní model páteře na pracovní stůl. Dá se zde smlouvat, zkuste to :D.
  • muzeum patologické anatomie Dupuytren - vstupné 3 eura pro studenty. Doporučuji sem zajít s někým, kdo má nějaké lékařské znalosti nebo s někým, kdo má aspoň nějaké znalosti francouzštiny. Já mám zatím z obojího velmi málo, ale stačilo to na to, abychom zde strávili s přítelem moře času. Jsou tam naprosto neuvěřitelné preparáty (podívejte se na fotky!)
    ZDE
  • Muzeum historie lékařství - já vím, jsem už zaujatá oborem :D. Toto muzeum je hned naproti Dupuytren. Uvidíte tam plno historických nástrojů a budete potom velmi šťastní, že žijete v době, ve které žijete. Amputační pilky z 12. století a tvrdé gastroskopy vás přímo vyděsí.
  • Jídlo - v Paříži nejezte v mekáči nebo nesmyslech typu pekařství Paul. Snad každá restaurace v Paříži je výborná. Dejte si rybu, beránka nebo třeba kachnu na pomerančích. Je to výtečné. Nejvíce jsme byli spokojeni zde http://www.lenepo.fr/. Měli jsme docela problém s francouzským menu, ale byl tam skvělý číšník, který nám vše ochotně popsal anglicky.Zvládl vyložit i něco tak divného jako je fenykl :D. Ovšem zabil to tím, když řekl: "No a ta hruška, to je jak jabko, akorát je to takové divné jabko. Znáte u vás hrušky? :D"
  • Nejezděte metrem - zaprvé je tam narváno, zadruhé není uplně levné a zatřetí je takové jakési chatrné (ale to je zase asi jen můj pocit XD). Nejlépe Paříž poznáte za chůze (kupte si pořádnou mapu, nejlépe i potaženou fólií, ať si na jí můžete sednout při piknikování u Pompidou nebo Seiny) a nebo z kola, které půjčite na každém kroku.
  • Kdyby se vám povedlo tak jako nám, že by zrovna byly nesnesitelná vedra (+35 stupňů), tak se jděte schovat do parku. 

2 komentáře:

  1. Tý brďo, tož ty fotky z toho muzea jsou šílený :-o, ale děsně zajímavý. V Paříži jsme byli před rokem, ale pochybuji, že pojedeme znova, měla bych dobrýho typa, tohle by se nám se ségrou líbilo, ikdyž je to nechutný trochu :D ^^
    http://prikrylovatereza.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Jednou se do Paříže podívám. :)
    Hrozně se mi líbí, že jsi to vzala úplně netradičně, miluji objevovat něco, co není tak propagované nebo jak bych to nazvala... zkrátka jít na Eifelovku je pro mě v celku obyčejné, jako ano, podívám se, ale hned bych odcupitala za něčím jiným. :D

    OdpovědětVymazat